Barn fjernet fra moderen pga påstået vold
Fra : Jack.

Dato : 29-12-07 13:16

Hej

Jeg har netop hørt en kedelig historie om en fjernelse af et 5-årigt
barn fra moderen pga. påstået vold. Barnet befinder sig nu (siden ugen
før jul) hos faderen, som også er den der er kommet med påstanden om
volden, sandsynligvis fordi en forældremyndighedssag om barnet skal i
retten lige efter nytår. Faderen er narkohandler og bruger, og alle
undrer sig over hvad det egentlig er der foregår.
Kommunens sagsbehandling i sagen har været ret mystisk. 2 sagsbehandlere
(vistnok et par socialrådgivere) har, både på hospitalet og et senere
møde på socialkontoret, bragt moderen til tårer på få minutter ved at
råbe og kaste spørgsmålene i hovedet af hende som byger fra et
maskingevær. Det skal lige tilføjes at moderen er 100% døv på det ene
øre og pga. en forkølelse kun har 20-30% hørelse på det andet øre og hun
kunne ikke høre tydeligt hvad det var de spurgte hende om.

Jeg har lovet at søge på nettet efter diverse lignende ubehagelige
historier og vil derfor spørge om nogen har nogle gode links til diverse
hjemmesider med den slags beskrivelser af lign. sager der enten er igang
eller afsluttet. Det haster en del, da næste møde i sagen er onsdag 2/1
2008 og bisidderen er ret blank vedr. den slags sager.

på forhånd tak

Jack

Fra : Martin

Dato : 31-12-07 14:25

Bed om at få tingene skriftligt hvis hun ikke kan høre hvad der bliver sagt.

Hvad findes der af beviser for at:

Moderen skulle være voldelig?
Faderen er pusher og narkoman?
Er der domme? Lægeerklæringer?

Hvis begge dele har hold i virkeligheden skal der nok snarere tales om en
plejefamilie eller lign.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-01-08 08:24

"Jack." <platon-@greece.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> øre og pga. en forkølelse kun har 20-30% hørelse på det andet øre og hun
> kunne ikke høre tydeligt hvad det var de spurgte hende om.

Igår skrev Politiken om britik pige der er rejst til Sverige for ikke at få
tvangsfjernet sit spædbarn - hun er under mistanke for Münchhausen by proxy
men har aldrig skadet et barn Har kun haft eet, det nuværende, der er raskt.

Tvangsfjernere er værre end stalins stasibødler

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 02-01-08 19:44

> [...]
> eller afsluttet. Det haster en del, da næste møde i sagen er onsdag 2/1
> 2008 og bisidderen er ret blank vedr. den slags sager.

Hvis du er vidende om disse ting, især at faderen er narkohandler
og misbruger, så er du pligtig at henvende dig til de sociale myndigheder
med din viden, og sørge for, at det barn bliver flyttet omgående.
Mvh:Bodil.

Fra : Jack.

Dato : 02-01-08 22:14

Den Wed, 2 Jan 2008 19:44:16 +0100, "Bodil Grove Christensen"
<grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>og misbruger, så er du pligtig at henvende dig til de sociale myndigheder
>med din viden, og sørge for, at det barn bliver flyttet omgående.

Det er de skam udmærket klar over og det er en del af det ret underlige
sagsforløb som vi er en del der undres over.
Sagen er nu nået lidt videre. Der er sendt en officiel klage over
sagsbehandlingen direkte til den ansvarlige rådmand. Det viste sig,
efter at familien havde fået agtindsigt, at ikke en eneste del af
sagsbehandlingen fulgte lovens regler og krav.

Links til diverse sider om emnet er stadig velkomne.

mvh Jack

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 03-01-08 19:24

> [...]
> sagsbehandlingen fulgte lovens regler og krav.
>
> Links til diverse sider om emnet er stadig velkomne.

Så er der kun Ekstrabladet tilbage!
Mvh. Bodil.

Fra : Jack.

Dato : 04-01-08 15:04

Den Thu, 3 Jan 2008 19:24:00 +0100, "Bodil Grove Christensen"
<grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev:

>Så er der kun Ekstrabladet tilbage!

Den bedste vej i første omgang, er gennem det etablerede system for den
slags. Ekstrabladet er bedst til at fordreje sandheden efter
journalisternes sensationslystne smag og er dårligt egnet til at føre
sager igennem.

mvh Jack