Lave .exe /jar filer
Fra : Henrik

Dato : 29-12-07 19:50

Hej
Jeg vil gerne høre hvordan man kan lave .exe og jar filer ud af sin Java
kode. Hvilke redskaber er bedst til dette?
mvh Henrik

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-12-07 20:07

Henrik <xxxx@xxx.com> writes:

> Jeg vil gerne høre hvordan man kan lave .exe og jar filer ud af sin
> Java kode. Hvilke redskaber er bedst til dette?

Der er jar-kommandoen i JDK'et - den er fin. Ellers er der
understøttelse i alle IDE'er og i ant.

Mht exe synes jeg du skal overveje to gange hvorfor du vil det? Hvis du
bliver enig med dig selv om det er det der skal til, har jeg gode
erfaringer med JSmooth.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 29-12-07 20:18

Henrik wrote:
> Jeg vil gerne høre hvordan man kan lave .exe og jar filer ud af sin Java
> kode. Hvilke redskaber er bedst til dette?

Normalt laver man jar filer og ikke exe filer ud af sin Java kode.

Der findes visse tools til enten at wrappe ens jar fil i en exe launcher
eller decideret at konvertere java byte code til native kode.

Jeg har aldrig set nogen fordele ved disse tools.

Det bør være simpelt at generere en jar fil:
1) command line jar utility kan gøre det
2) din IDE bør kunne generere en jar fil (ellers skift !)
3) ant kan generere en jar fil via jar task'et

Jeg bruger næsten altid selv løsning #3.

Arne

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-12-07 20:30

Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> writes:

> Jeg har aldrig set nogen fordele ved disse tools.

Der er EN stor fordel. Man kan bede en slutbruger om at ploppe EXE
filen direkte ned i "Startup"-folderen.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-01-08 20:57

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> skrev 2007-12-29:

> Der er EN stor fordel. Man kan bede en slutbruger om at ploppe EXE
> filen direkte ned i "Startup"-folderen.
Og at andre programmer end java ikke snupper .jar ectensionen så
programmet ikke kan startes.

Fx hvis nokia PC Suite er installeret prøver den at installere alle de
..jar filer man dobbeltklikker på, på ens mobiltelefon.

Martin
--
Besøg http://www.crunzh.com/crunzhmailmac.htm hvor du kan hente
mit opensource email program til mac.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-01-08 22:19

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> writes:

> Fx hvis nokia PC Suite er installeret prøver den at installere alle de
> .jar filer man dobbeltklikker på, på ens mobiltelefon.

Så er de jo sikkerhedskopierede - det er vel fint nok.

Iøvrigt, eneste lille hage ved JSmooth jeg har været ude for, er at den
genererede fil ikke er en lovlig jar/zip-fil mere. Det kan unzipsfx
ellers godt hitte ud af at lave, og så kunne man - igen - nøjes med een
fil. Nå, kan være det bliver fikset inden jeg selv får tid og lyst til
at kigge på det.
--
Thorbjørn Ravn Andersen