Eclipse GUI editor
Fra : Henrik

Dato : 29-12-07 19:45

Hej
Jeg har skrevet lidt kode som extender JFrame, men vil gerne bygge
videre på GUIen uden hele tiden at skrive koden. Kan eclipse
bygge/designe GUIer som man kender det fra C# Visual Studio .NET 2005?
Hvad er egentligt det bedste GUI-bygge værktøj til Java?
mvh Henrik

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-12-07 20:06

Henrik <xxxx@xxx.com> writes:

> Jeg har skrevet lidt kode som extender JFrame, men vil gerne bygge
> videre på GUIen uden hele tiden at skrive koden. Kan eclipse
> bygge/designe GUIer som man kender det fra C# Visual Studio .NET 2005?

Ja. Visual Editor, som tillader at man manipulerer rå java kode.

Der er et meget interessant GUI-værktøj i Netbeans - prøv at se en
tidlig demo på http://testwww.netbeans.org/kb/41/flash-matisse.html
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 29-12-07 20:13

Henrik wrote:
> [...]
> bygge/designe GUIer som man kender det fra C# Visual Studio .NET 2005?
> Hvad er egentligt det bedste GUI-bygge værktøj til Java?

Eclipse 3.2.x har en GUI builder plugin VE.

Nyeste Eclipse 3.3.x (3.4.x er stadig beta) er der ikke en
officiel VE plugin til, men der er en uofficiel.

Der er mindst en kommerciel udgave af Eclipse (læs: koster
penge) med en meget rost GUI builder.

Mit indtryk er at de fleste Java programmører foretrækker
at skrive deres GUI kode selv.

Arne

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-12-07 20:26

Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> writes:

> Der er mindst en kommerciel udgave af Eclipse (læs: koster
> penge) med en meget rost GUI builder.

Hvilken en er det? Rationals?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-12-07 20:45

On Sat, 29 Dec 2007 19:45:07 +0100
Henrik <xxxx@xxx.com> wrote:

> [...]
> bygge/designe GUIer som man kender det fra C# Visual Studio .NET
> 2005? Hvad er egentligt det bedste GUI-bygge værktøj til Java?
Hvis du har erfaring med VS .NET, vil du umiddelbart føle dig hjemme i
GUI byggeren i Netbeans.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 29-12-07 22:19

Michael Rasmussen wrote:
> Hvis du har erfaring med VS .NET, vil du umiddelbart føle dig hjemme i
> GUI byggeren i Netbeans.

Matisse har fået meget rosende omtale.

Men deres one-way og protect den genererede kode irriterer
ihvertfald mig meget.

Arne

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-12-07 23:01

On Sat, 29 Dec 2007 16:19:28 -0500
Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> wrote:

> Men deres one-way og protect den genererede kode irriterer
> ihvertfald mig meget.

Jeg vil medgive, at de i nogen sammenhænge kunne være ønskeligt, at man
kunne lave manuel finpudsning af den automatisk generede kode. Et andet
kritikpunkt er, at nogen indstillinger hard-codes, hvorfor de ikke kan
ændres dynamisk. Et tredje, og efter min mening alvorligt, kritikpunkt
er, at eventhåndteringen indkapsles i anonyme klasser, hvilket
umuliggør dynamisk udvidelse. F.eks. worker-tråde der reagerer på
events fra GUI'en.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-12-07 02:39

Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> writes:

> Men deres one-way og protect den genererede kode irriterer
> ihvertfald mig meget.

Kan du så ikke bruge den til at bygge prototypen med? Har man først
noget der duer, er det som regel ikke svært at bygge det med almindelig
rå javakode.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-01-08 08:57

Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> writes:

> Men jeg kan godt lide at skrive min kode selv.

Så må du jo fortælle når du finder en der virker som du gerne vil have.
Hvad blev resultatet med Eclipse's VE?

--
Thorbjørn Ravn Andersen