billig home server
Fra : - ZULU -

Dato : 29-12-07 15:28

Jeg vil gerne have mig en billig value for money, low energy server.

Altså en home server, som skal stå tændt 24*7*365, den skal tilgåes fra en
touchskærm og køre mit musikprogram og sikkert også lidt browser

Den skal ikke larme og skal helst ikke bruge meget strøm... mht strøm hvad
er realistisk at få den ned på...

Har I nogle anbefalinger, enten færdigbyg eller byg-selv?

Fra : tp

Dato : 29-12-07 15:31

> [...]
> touchskærm og køre mit musikprogram og sikkert også lidt browser
>
> Den skal ikke larme og skal helst ikke bruge meget strøm... mht strøm hvad

Jeg har en C7-1000 (Epia) baseret maksine. Den er vifteløs. ligeledes er
psu, og den er ok til de ting du nævner.

bundkort med cpu og grafikkort ca 1000, kabinet med psu ca 550. lidt ram og
en hd så er du kørende...

Fra : Lars P. G. Jacobsen

Dato : 03-01-08 23:24

- ZULU - <z@z.z> skrev:
> [...]
>og sikkert også lidt browser
>
>Den skal ikke larme og skal helst
>ikke bruge meget strøm... mht strøm hvad

Hvis du ikke gidder rode med selvbyg kan jeg foreslå en MAC
mini. (Ja den kan også køre windows) Det er måske ikke den
billigste men alt er jo relativt.
Eller måske en patchet ATV (AppleTV)den har jo HDMI udgang, og
koster under det halve af mini´n. (Har dog ikke umiddelbart set
HDMI touchscreens, har faktisk heller ikke kikket derefter).

mvh
Lars

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 12-01-08 12:30

Hej Zulu

HFX er også en mulighed (den er da også lidt pæn)

http://www.hfx.dk/

Hilsen

Bjarne Hansen, Svendborg