Norton 360 - scan en single file ?
Fra : Kim Schroeder

Dato : 21-12-07 15:59

Nogen som ved, hvordan man scanner en single fil i Norton 360 ?
Man plejer (i tidligere versioner af Norton AntiVirus) at kunne
markere en enkelt fil og så via højreklik bede om en scanning.

Der er nu en mulighed i højreklikken, som hedder "Scan archives
for virusses" - vælger man den, fås en fejlmeddelelse som siger
"No anti viurs toolkit selected yet".

Jeg kan ikke i programmet finde nogen muligheder - og Nortons
site giver heller ikke svar.

Kim

Fra : John

Dato : 21-12-07 16:45

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> skrev i en meddelelse

> Man plejer (i tidligere versioner af Norton AntiVirus) at kunne
> markere en enkelt fil og så via højreklik bede om en scanning.

Andre efterlyser også den mulighed. Læs 62 bruger-kommentarer her:

"Cons: Serious, missing ability to scan separate folders as was the case
with former versions"
http://www.download.com/Norton-360/3640-2239_4-10653186.html?pn=3&sb=0&v=0

John

Fra : Ole C

Dato : 21-12-07 17:37

Kim Schroeder skrev blandt andet:

> [...]
>
> Der er nu en mulighed i højreklikken, som hedder "Scan archives
> for virusses" - vælger man den, fås en fejlmeddelelse som siger

Brug et af de gratis antivirusprogrammer i stedet.
AVG har i hvert fald den ønskede funktion.

--
vh
Ole C

Fra : Kim Schroeder

Dato : 21-12-07 18:12

Tak for svarene - tror jeg vil skifte til AVG. Jeg kan se, at også andre
har haft det problem, at pcén er blevet laaangsom efter N 360.

Nu skal jeg så bare lige finde ud af at afinstallere den - det volder
tilsyneladende også problemer for mange, så hvis nogen kender
en god metode (bortset fra formatering) hører jeg gerne derom.

Kim

Fra : kep

Dato : 21-12-07 18:35

http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/afinstallere_norton.htm

Fra : John

Dato : 21-12-07 18:38

> [...]

> tilsyneladende også problemer for mange, så hvis nogen kender
> en god metode (bortset fra formatering) hører jeg gerne derom.

Symantec:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2007080716223439?Open&docid=2005033108162039&nsf=tsgeninfo.nsf&view=docid

Google:
http://www.google.com/search?q=remove+norton+360

John

Fra : Kim Schroeder

Dato : 22-12-07 04:09

Jo-tak, jeg kender Google - tænkte bare at nogen måske lå inde med
specifikke erfaringer - men tak for linket.

360 lod sig afinstallere først via Tilføj/Fjern programmer - derefter med
Norton eget afinstallationsprogram, som tilsyneladende fjernede en
del resterende ting og sager.

Kører nu AVG og pc'en er blevet mærkbart hurtigere i booten såvel som
i almindelig brug.

Mapper med billeder åbner f.eks nu lynhurtig - hvor putteren
med Norton var meget længe om at vise alle miniature - som om den tog
en af gangen.

Mulighed for indtastning af ny adresse i IE havde tidligere en forsinkelse,
og når den nye adresse var indtastet var der yderligere en forsinkelse
- det er væk nu.

Spændende om så AVG yder samme beskyttelse som dens gumpetunge
men dog effektive storebror - jeg har f.eks flere gange bemærket, at Norton
gjorde opmærksom på, at den nu havde afværget at en eller anden
downloader-fidus blev hentet.

Tak alle for hurtigt svar og hjælp - og God Jul.

Kim

Fra : John

Dato : 22-12-07 04:52

> [...]

> Norton
> gjorde opmærksom på, at den nu havde afværget at en eller anden

Du kan stoppe meget 'snask' i opløbet med gratis SpywareBlaster, der ikke
engang skal køre i baggrunden for at virke:

http://www.download.com/SpywareBlaster/3000-8022_4-10486084.html?tag=lst-1

> Tak alle for hurtigt svar

Velbekomme, og tak for meget udførlig tilbagemelding!

> God Jul.

I lige måde!

John

Fra : Kim Schroeder

Dato : 24-12-07 02:53

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse news:476c89c9$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Du kan stoppe meget 'snask' i opløbet med gratis SpywareBlaster, der ikke engang skal køre i baggrunden for at virke:
>
> http://www.download.com/SpywareBlaster/3000-8022_4-10486084.html?tag=lst-1

Tak for venligt svar,

Er ovenstående at anbefale fremfor AVG Anti-Spyware, som jeg hentede samtidig
med AVG Anti-Virus ?

Kim

Fra : John

Dato : 24-12-07 09:07

"Kim Schroeder" <prip@iname.com> skrev i en meddelelse

> Tak for venligt svar

Velbekomme!

> Er ovenstående at anbefale fremfor AVG Anti-Spyware

SB er ikke et 'i stedet for' men snarere et 'sammen med' program, et ekstra
lag af sikkerhed. Programmet skal ikke køre i baggrunden for at virke, og
bruger derfor ingen resurser.

"I already have an anti-spyware program. Why do I need SpywareBlaster?"
http://www.javacoolsoftware.info/kb/idx/4/096/article/

John

Fra : Kim Schroeder

Dato : 25-12-07 02:10

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse news:476f6883$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> SB er ikke et 'i stedet for' men snarere et 'sammen med' program, et ekstra lag af sikkerhed. Programmet skal ikke køre i
> baggrunden for at virke, og bruger derfor ingen resurser.

Prøver det.
Hvordan kan det i øvrigt virke uden at køre ?

Kim

Fra : Ole C

Dato : 25-12-07 11:36

Kim Schroeder skrev blandt andet:

> Prøver det.
> Hvordan kan det i øvrigt virke uden at køre ?

Fordi det egentlig "bare" er en database med oplysninger om "slemme"
websteder som blokeres.
Læs evt. mere her: http://www.javacoolsoftware.info/kb/

--
vh
Ole C

Fra : John

Dato : 25-12-07 12:24

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi det egentlig "bare" er en database med oplysninger om "slemme"
> websteder som blokeres.
> Læs evt. mere her: http://www.javacoolsoftware.info/kb/

Jaee.. plus lidt mere:

"SpywareBlaster works by settings "kill bits" in the registry. These "kill
bit" registry entries are set for the spyware ActiveX CLSIDs (unqiue IDs
that identify an ActiveX control). When a kill bit is set for a CLSID, the
ActiveX control that uses that CLSID cannot install itself via your browser,
nor can it run if it already installed"
http://help.lockergnome.com/security/Spywareblaster-ftopict1781.html

"It uses a list of "bad" ActiveX programs, to decide what to block.
It's mostly geared to Internet Explorer users, but also benifits Mozilla
based browser users, by preventing the download of bad cookies.
It tells your browser what ActiveX programs are not allowed to run, what
cookies are not allowed to be downloaded, and adds restrictions to known
malicious sites, when you visit them"
http://www.bleepingcomputer.com/forums/lofiversion/index.php/t92857.html

Mere: http://www.google.com/search?q=how+does+spywareblaster+work

John

Fra : Ole C

Dato : 25-12-07 16:50

John skrev blandt andet:

> Jaee.. plus lidt mere:

Joee...og derfor satte jeg ordet "bare" mellem anførselstegn

--
vh
Ole C