Kodning på mange sider i et slideshow JAlb~
Fra : CanonBonke

Dato : 25-12-07 13:04

Hej alle, og rigtig god Jul
Jeg sidder og lægger en lille kode som forhindrer højreklik ind
på nogle billedsider, de første ca 140 sider er lavet, de starter
her:
http://www.knabsalg.dk/2007_hubertus/index.html

Jeg har valgt at bruge Notesblok til at lave ændringen, og det
går da også fremad, men der må da være en nemmere måde? Hvis jeg
vil have hele webstedet ændret, når jeg jo slet ikke noget af alt
det andet rare man kan lave i juleferien

mvh Knud

Fra : enkvinde

Dato : 25-12-07 13:08

> [...]
> vil have hele webstedet ændret, når jeg jo slet ikke noget af alt
> det andet rare man kan lave i juleferien

Det kan du lave på 5 minutter, hvis du bruger FrontPages funktionen "erstat"

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : CanonBonke

Dato : 25-12-07 13:32

| Det kan du lave på 5 minutter, hvis du bruger FrontPages
funktionen "erstat"

| Hilsen Eva
| www.GiffenGaffenGuffen.dk
| Meget godt i skuffen.
| For børn og barnlige sjæle.

Hi hi, jeg prøvede med 10 sider at ændre/erstatte body-koden, og
nu er de forsvundet. Jeg iler ned efter min manual, men tak for
hjælpen, når bare man ved funktionen findes.
mvh Knud

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-12-07 14:18

"CanonBonke" <knud@wedebo.dk> skrev :

>Jeg sidder og lægger en lille kode som forhindrer højreklik ind
>på nogle billedsider,

Hvorfor?
--
Besøg www.gedebanken.dk og doner en ged til en fattig
familie i f.eks. Uganda, Sudan, Afghanistan eller Pakistan

Fra : CanonBonke

Dato : 25-12-07 14:43

| Hvorfor?

Således at det ikke er så enkelt at stjæle billederne. Det er
lidt ærgerligt når de bliver brugt andre steder uden at jeg ved
det.
mvh Knud

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-12-07 15:50

"CanonBonke" <knud@wedebo.dk> skrev :

>Således at det ikke er så enkelt at stjæle billederne. Det er
>lidt ærgerligt når de bliver brugt andre steder uden at jeg ved
>det.

Uanset, hvad du gør, så kan du ikke forhindre folk i at gemme
billederne på deres computer.

Så den slags er spild af tid, de kan gemmes på 117 måder og når
der så ovenikøbet er et link, hvor det kun er billedet der bliver
vist, hvad er så foremålet med alt det fiksfakseri?

Iøvrigt er det fuldt lovligt, at gemme et billede til eget
personligt brug.

Men man må naturligvis ikke offentliggøre det på nogen måde.

Fra : CanonBonke

Dato : 25-12-07 20:00

og når
| der så ovenikøbet er et link, hvor det kun er billedet der
bliver
| vist, hvad er så foremålet med alt det fiksfakseri?

Hej igen
Det skulle da gerne være en komplet side med miniaturer i højre
og venstre side, du får frem med linket
http://www.knabsalg.dk/2007_hubertus/slides/IMG_1556auto.html

Formålet? Det irriterer mig at når jeg har været til et
ridestævne og måske offentliggør et par hundrede billeder, at
folk så få dage efter viser deres heste med mine billeder på
deres egne hjemmesider, uden at de så meget som har spurgt. Det
er ikke eksperter der laver disse hjemmesider, så hvis det er
lidt besværligt, er der nok en enkelt eller to der giver op

mvh Knud

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-12-07 21:18

> [...]

>ridestævne og måske offentliggør et par hundrede billeder, at
>folk så få dage efter viser deres heste med mine billeder på

Da jeg var inde på siden, der var der der et link, der hed
Download billedet eller sådan noget lign., hvor så bare fik set
billedet alene.

Fra : CanonBonke

Dato : 25-12-07 21:23

> [...]
| familie i f.eks. Uganda, Sudan, Afghanistan eller Pakistan
| op til Eid/Jul og dermed være med til at hjælpe familierne

Hm, mystisk, som nævnt har jeg selv 3 computere til at tjekke på,
og her på min egen gjorde jeg det både i Firefox og IE.
Men se korrespondancen med Jesper, nederst, han løste problemet,
eller fik mig ud af tågerne Det vigtigste for mig er at gøre
det lidt besværligt
mvh Knud

Fra : John

Dato : 25-12-07 14:27

CanonBonke skrev:
> [...]
> Jeg sidder og lægger en lille kode som forhindrer højreklik ind
> på nogle billedsider, de første ca 140 sider er lavet, de starter

Jeg har nu ingen problemmer med at højreklikke og gemme billederne fra
den side du linker til.

Du kan alligevel ikke sikre dig mod at folk kopierer billederne fra
siden - hvis det er det de vil.

Mvh

John

--
http://lojmann.dk/2007/07/10/vil-du-snydes-sa-prøv-elgiganten/
http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-6536778.html

Fra : CanonBonke

Dato : 25-12-07 14:41

| Jeg har nu ingen problemmer med at højreklikke og gemme
billederne fra
| den side du linker til.

Er det rigtigt? Hvis du ser denne side:
http://www.knabsalg.dk/2007_hubertus/slides/IMG_1556auto.html
kan du så højreklikke og gemme billedet?
Som nævnt, har jeg ikke gennemgået hele webstedet endnu.

| Du kan alligevel ikke sikre dig mod at folk kopierer billederne
fra
| siden - hvis det er det de vil.

Det ved jeg godt, men det holder en del ikke så erfarne som du,
fra at låne billederne til deres egne hjemmesider.

Fra : John

Dato : 25-12-07 14:50
Fra : CanonBonke

Dato : 25-12-07 15:01

| Ja.
|

| Mvh
|
| John

Tjaeh, så er formiddagen spildt, tak fordi du gad kigge. Det
virker fint her på 3 computere.
mvh Knud

Fra : Jesper Hansen

Dato : 25-12-07 17:34

"CanonBonke" <knud@wedebo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil have hele webstedet ændret, når jeg jo slet ikke noget af alt
> det andet rare man kan lave i juleferien

Hej Knud

Er det ikke sådanne i jalbum at man kan lave vandmærke og kopiering forbudt
ved at trykke på indstillinger??
Syntes jeg man kunne engang.

Venlig hilsen og glædelig jul
Jesper c",)

Fra : CanonBonke

Dato : 25-12-07 20:04

| Er det ikke sådanne i jalbum at man kan lave vandmærke og
> [...]

Hej Jesper, selv glædelig jul
Funktionen findes stadigvæk, men jeg kan ikke få den til at
virke. Teksten:
var saveProtectionMessage = 'Du har ikke lov til at gemme
billederne fra dette album!';
er den det drejer sig om. Det er nok "var" i starten den er gal
med.
mvh Knud

Fra : CanonBonke

Dato : 25-12-07 20:19

| Er det ikke sådanne i jalbum at man kan lave vandmærke og
> [...]

Tak for tipset, du fik mig til at kigge efter en ekstra gang, Det
hedder noget så enkelt som "Include Image save protection"
Hvor dum må man være ?
mvh Knud

Fra : Jesper Hansen

Dato : 25-12-07 21:04

> [...]
> |

> Tak for tipset, du fik mig til at kigge efter en ekstra gang, Det
> hedder noget så enkelt som "Include Image save protection"

Det har ikke noget med at være dum, men nogen gange kan man bare ikke se
skoven for træer.

Flotte billeder, forresten.

Venlig hilsen
Jesper c",)