Tips til ny server i lille virksomhed
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 06-12-07 18:03

Hej, jeg er i markedet for at købe en ny server til vores firma (som reelt
er 2 firmaer), for at få "lidt samling på tropperne"

Sagen er vi i vores miljø både kører en Small business med MS CRM, og så
kører vi Lotus notes, hvor der er tilhørende Domino server.

Jeg tænkte på noget quadcore, med en 4-8 GB ram, også en 4 x 750-1000 gb
diske i noget raid 5.

Jeg påtænker at smide nok en Win server 2003 på, og ovenpå denne køre vores
Small business, og Domino servere som virtuelle maskiner, og på server 2003
køre delte drev og FTP server.

Jeg har kigget lidt på noget færdigbygget fra SuperMicro, og Nemdirect
(fordi jeg har en stak øvrige maskiner derfra, som jeg er godt tilfreds
med).

Nogle der har gode tips for nybegyndere ud i server løsninger, evt. tips om
andre løsninger mht. leverandører.

Måske et lettere rodet indlæg, håber i kan fange meningen

Mvh

Kim