Egenbetaling Handicapbil
Fra : Sus@nne

Dato : 18-12-07 19:23

Hej

Kan nogen hjælpe mig med hvad nedenstående tekst siger ?

For personer, hvis indkomstgrundlag overstiger 173.000 kr., forhøjes den del
af lånet, der skal tilbagebetales, med 20 % af den del af
indkomstgrundlaget, der overstiger 173.000 kr. Den del af lånet, der skal
nedskrives, nedsættes tilsvarende.

Det drejer sig om at jeg lige har fået bevilliget handicap bil og tjener
mere end 173000 kr årligt ..

hilsen
Susanne

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-12-07 19:28

Sus@nne skrev i 47680fea$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> skal nedskrives, nedsættes tilsvarende.
>
> Det drejer sig om at jeg lige har fået bevilliget handicap bil og

Er dit indkomstgrundlag f.eks. 273.000 skal du selv betale betale 20% mere
for bilen, - i dette eksempel 20.000.

Sådan læser og forstår jeg den citerede tekst.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://fibronet.dk - Info og debat om *Fibromyalgi*

Fra : Herman Persson

Dato : 22-12-07 10:07

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
> Sus@nne skrev i 47680fea$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:
>
> Er dit indkomstgrundlag f.eks. 273.000 skal du selv betale betale 20% mere
> for bilen, - i dette eksempel 20.000.
>
> Sådan læser og forstår jeg den citerede tekst.

Jeg er enig

Hvordan beregner man indkomstgrundlag?

Det fremgår ikke rigtigt af skema:
http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/sp211.pdf

Hvad med skat?

Hvad med forskillige skattefrie tillæg som pensionist?

Hvad med renteindtægt og -udgift?

Hvilken betydning har formue?

Er der i øvrigt nogen, der kan give et fingepeg om sagsbehandlingstid for
'fornyelse' af handicapbil?

Hilsen Herman.

Fra : Holst

Dato : 22-12-07 12:34

Herman Persson wrote:

> Er der i øvrigt nogen, der kan give et fingepeg om sagsbehandlingstid for
> 'fornyelse' af handicapbil?

http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/OevrigeNyheder/2007/12/22/075426.htm

Og det var det samme, jeg oplevede, da en af mine venner fik deres bil
påkørt, så den blev totalskadet. Det skete lige omkring 1. april, og de
havde en ny bil omkring 1. december.

Og det var ikke klargøringen, som tog tid. Værkstedet leverede den vist
1 uge efter at bevillingen var gået igennem.

Fra : Herman Persson

Dato : 22-12-07 16:37

> http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/OevrigeNyheder/2007/12/22/075426.htm

Nu fremgår det ikke klart af artiklen, om der er tale om en
førstegangsbevilling eller en planmæssig udskiftning. Men under alle
omstændigheder er det en uanstændig lang sagsbehandling.

> [...]
>
> Og det var ikke klargøringen, som tog tid. Værkstedet leverede den vist 1
> uge efter at bevillingen var gået igennem.

Her drejer det sig om en udskiftning efter 6 år, og bilen skal udstyres med
lidt småtterier som håndbetjent bremse og speeder.
Sidste gang tog det vist et halvt års tid, men det nye system i kommunerne
gør mig lidt utryg.
Som jeg husker det, var der først en overordentlig lang ventetid på
hjemmebesøg af ergo- eller fysioterapeut fra kommunen. Derefter venten på,
at et eller andet papir dukkede op, så lægeundersøgelse kunne foretages. Og
så igen ventetid indtil test hos PTU kunne afvikles. Osv, osv osv.

Er der flere erfaringer med sagsbehandlingstid?

Og så et andet spørgsmål. Gudmundsen i København er ophørt. Hvad er der af
gode og dårlige erfaringer med SAHVA og Handi Mobil i Glostrup?

Hilsen Herman.

Fra : Herman Persson

Dato : 28-12-07 13:13

Kom nuuuuu...der må da være nogen erfaringer.

Fra : Frank Schou

Dato : 28-12-07 21:32

>Herman Persson skrev:

>Hvad er der af gode og dårlige erfaringer med SAHVA og Handi Mobil i
>Glostrup?

Vi har fået ændret to biler hos SAHVA i Glostrup, i 1994 og 2005, begge
med et godt resultat.

De er flinke, venlige og imødekomne og overholder lovede leveringstids-
punkter.

Mvh. Louise

Fra : HSLK

Dato : 29-12-07 09:39

Herman Persson skrev:
> "Herman Persson" <Mister.Man@mail.dk> skrev i en meddelelse
>

> Kom nuuuuu...der må da være nogen erfaringer.
>
> Hvad er der af gode og dårlige erfaringer med SAHVA og Handi Mobil i
> Glostrup?

Hejsa

jeg har fået min ændret hos Handi mobil og har været yderst tilfreds.

knus Henriette.

Fra : Herman Persson

Dato : 30-12-07 02:12

"HSLK" <bankehytten@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg siger tal for jeres meldinger og hører gerne fra flere. Har I haft brug
for efterfølgende service / reparationer?
Grunden til det spørgsmål, er at på det punkt var Gudmundsen ret tung at
danse med. En fejl på fartpiloten kunne først repareres efter ca. en måneds
ventetid, så jeg fik en lokal mekaniker til at fixe det. Mod betaling,
forstås. Og det er jo ikke lige hvad man forestiller sig vedr.
reklamatiomnsret.

Hilsen Herman.

Fra : HSLK

Dato : 30-12-07 08:05

Herman Persson udtrykte præcist:
> [...]
> ventetid, så jeg fik en lokal mekaniker til at fixe det. Mod betaling,
> forstås. Og det er jo ikke lige hvad man forestiller sig vedr.

Godmorgen

Min mand mente at det de havde lavet var utæt så jeg rigede ind til dem
de bad mig komme med bilen dagen efter og de tjekkede det, alt var i
orden (min mand tog fejl) og ingen beregning for det.
De kom endda med et par gode råd omkring ind og udstigning i form af en
special pude, jeg har været rigtig godt tilfreds med handi mobil.

knus Henriette.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-01-08 12:17

On Sun, 30 Dec 2007 02:12:27 +0100, "Herman Persson"
<Mister.Man@mail.dk> wrote:

Gudmundsen er jo lukket nu.... Kender ikke Sahva men Handi Mobil og
deres Herning afdeling som jeg godt kan anbefale.

Fra : Frank Schou

Dato : 24-01-08 20:33

of religions and of morals, whereas they
themselves remain firm in their conduct; but that God will not leave other
nations in this darkness for ever; that there will come a Saviour for all;
that they are in the world to announce Him to men; that they are expressly
formed to be forerunners and heralds of this great event and to summon all
nations to join with them in the expectation of this Saviour.

To meet with this people is astonishing to me, and seems to me worthy of
attention. I look at the law which they boast of having obtained from God,
and I find it admirable. It is the first law of all and is of such a kind
that, even before the term law was in currency among the Greeks, it had, for
nearly a thousand years earlier, been uninterruptedly accepted and observed
by the Jews. I likewise think it strange that the first law of the world
happens to be the most perfect; so that the greatest legislators have
borrowed their laws from it, as is apparent from the law of the Twelve
Tables at Athens, afterwards taken by the Romans, and as it would be easy to
prove, if Josephus and others h