Udregningsmåde ved tab ?
Fra : H.S.

Dato : 14-12-07 05:19

Hvordan regner man sit tab til selvangivelsen ud.
Som jeg ser det, er der to muligheder.

1)
Jeg har tjent 100.000 på én aktiehandel
= 28% i skat (jeg er gift) = 28.000 kr i skat

Så har jeg tabt 20.000 på én aktiehandel
= 28.000 i gevinst minus 20.000 i tab = skat på 8.000 kr i
aktietindtægt.

2)
Jeg har tjent 100.000 på én aktiehandel
- 20.000 i tab = 80.000 -28% i skat = skat på 22.400 kr i
aktieindtægt.

Hvilken af disse er korrekt - der er jo unægteligt en forskel i hvad
der skal betales ?

Fra : Leonard

Dato : 14-12-07 13:26

On Fri, 14 Dec 2007 04:18:31 -0800 (PST), H.S. wrote:

> Hvilken af disse er korrekt - der er jo unægteligt en forskel i hvad
> der skal betales ?

Når du er i tvivl, så er det altid den, hvor du skal betale mest i skat,
der er den rigtige.

Men logisk, kan jeg nu heller ikke forstå den anden udregning.

Du regner dit samlede overskud ud ved at tage fortjeneste og tab, det
giver 80.000 ioverskud og det er det du skal betale skat af.
Det er det samme med fradrag, de trækkes også af indtægten inden der
beregnes skat og ikke af den skat der regnet ud.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : H.S.

Dato : 14-12-07 05:47

On 14 Dec., 13:25, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:

> [...]
> Det er det samme med fradrag, de trækkes også af indtægten inden der
> beregnes skat og ikke af den skat der regnet ud.

Synes også det andet virkede for godt til at være sandt
-tak for svaret.

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 15-12-07 22:21

On Fri, 14 Dec 2007 04:47:01 -0800, H.S. wrote:

> Synes også det andet virkede for godt til at være sandt
> -tak for svaret.

Husk også at skatteprocenten kun er 28% på de første ca. 45.000 (kan ikke
huske det præcise tal) - derefter er den 43%.

--
Mvh.
Jens Åge