Nedgradere Java for at benytte digital sig~
Fra : Kasper Jensen

Dato : 07-12-07 17:30

Jeg modtog for nogle dage siden et par mails fra TDC, som i høj grad
lignede de spoof e-mails, som ofte "kommer fra" f.eks. eBay, PayPal og
Citibank. Jeg kontaktede dog TDC telefonisk, som bekræftede, at de var
afsender.

Min digitale signatur udløber til ultimo december, så jeg ville selvsagt
fornye den, men den digitale signatur understøtter kun Java 1.4 og 1.5,
hvor jeg benytter Java 1.6. TDC foreslår, at jeg "upgraderer" og oplyser
et link, som selvfølgelig fører til 1.6. Jeg kontaktede så TDC
telefonisk igen, som oplyste, at de ikke vidste, hvornår de ville
tilpasse den digitale signatur til Java 1.6, men at jeg bare kunne
nedgradere.

Jeg plejer at have stor tillid til TDC, men jeg synes det lyder skørt
Er der nogen sikkerhedsmæssig risiko i at nedgradere Java?
Bør jeg holde op med at benytte digital signatur?
Er der andre udbydere af digital signatur, som kan anbefales?

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-07 20:15

"Kasper Jensen" <kasperjensen@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Bør jeg holde op med at benytte digital signatur?
> Er der andre udbydere af digital signatur, som kan anbefales?
Det forstår jeg ikke. Jeg bruger Sun Java ver. 1.6.0
Jeg har ingen problem med tdc digitale signatur
--
med venlig hilsen / best regards
Bc

Fra : Kasper Jensen

Dato : 07-12-07 20:29

"Bc" <None> skrev i en meddelelse

> Det forstår jeg ikke. Jeg bruger Sun Java ver. 1.6.0
> Jeg har ingen problem med tdc digitale signatur
Jeg har 1.6.0_03, men TDC oplyser, kun at understøtte 1.4.1, 1.4.2 og
1.5 i opdateringsprocessen. Telefonisk blev jeg som sagt oplyst om, at
de ikke understøtter 1.6, og jeg bare kunne nedgrade til 1,5, da jeg
ikke skulle regne med, at de nåede at understøtte 1.6 i dette år. Ellers
kunne jeg bare oprettte en ny signatur, når TDC kom dertil.

Fra : Benny Andersen

Dato : 08-12-07 00:29

On Fri, 7 Dec 2007 20:29:01 +0100, Kasper Jensen wrote:

> [...]
> ikke skulle regne med, at de nåede at understøtte 1.6 i dette år. Ellers
> kunne jeg bare oprettte en ny signatur, når TDC kom dertil.

Om 3 dage er det år siden at java 6 blev udgivet - så hurtige er TDC
åbenbart!
Jeg har en "experimental" boot, til imødegåelse af sådanne sære krav (og
test af programmer). På den måde kan man være administrator af en "seriøse
og sikker" version af OS'et, og samtidig anvende computeren til sager, hvor
eksterne uvæsener vil 'være administrator' for at yde et eller andet.

Benny Andersen

Fra : MN

Dato : 14-12-07 15:35

> "Bc" <None> skrev i en meddelelse

Du skal have slettet den gamle, og oprette en ny. Så virker det.
Havde samme problem da min udløb. Kontaktede TDC og fik forklaringen at man
ikke kan forny, men den skal oprettes igen.

mogens

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 14-12-07 00:31

Kasper Jensen wrote:
> [...]
> telefonisk igen, som oplyste, at de ikke vidste, hvornår de ville
> tilpasse den digitale signatur til Java 1.6, men at jeg bare kunne

Man kan godt have flere version af java installeret på samme sted og i
java control center, kan du skifte hvilken der skal være aktiv.

/Martin

Fra : claus.engell@borsen.~

Dato : 22-01-08 02:12

> [...]
> Havde samme problem da min udløb. Kontaktede TDC og fik forklaringen at man
> ikke kan forny, men den skal oprettes igen.

Jeg har lige været samme "mølle" igennem, og da jeg kontakte TDC
support første gang, fik jeg at vide, at jeg blot skulle lade
signaturen udløbe og bestille en ny... Herefter kunne jeg godt
installere, selvom jeg kørte med Java 1.6. Forklaringen, som TDC
forklarede det, var at jeg var en af de første der installerede den
digitale signatur, så min "account" var så gammel, at det var det der
skabte dette problem.

Så kom dagen hvor jeg fik den nye tilsendt med posten (i dag), og jeg
skulle installere det hele forfra. Same Shit!!!

Landede på præcis samme side, hvor jeg fik beskeden at jeg skulle
opgradere (!) til version 1.4.1, 1.4.2 eller 1.5.

Igen ringede jeg til TDC Support, og denne gang fik jeg (forventeligt)
et helt andet svar. Bestillingen af den nye signatur har været
forgæves, med mindre du vil nedgradere din sikkerhed (forklarede at
det var min netbank der havde opfordret til opgradering til version
1.6 af sikkerhedsmæssige årsager). TDC kunne ikke forklare grunden til
at den digitale signatur er mindre sikker end adgangen til ens private
home banking, og hvorfor de fortsat efter et år med version 1.6 ikke
understøtter denne updatering.

Så ovenstående som et svar med baggrund i indlægget fra "mogens", som
jeg ikke kan bekræfte er korrekt. I mit tilfælde :)

Blot en hjælp til dem der måske er på vej til at bestille en ny
signatur... Det hjælper ikke!

Jeg vil nu prøve de muligheder med at køre med forskellige Java
versioner...
/Claus