Hvilken firewall til Windows ME?
Fra : Fly

Dato : 26-11-07 21:21

hejsa!

Findes der en software-firewall der kan køre under Windows ME?

Den skal helst være gratis elelr rimelig billig.
Er til privatbrug, og skal kun køre et halvt års tid indtil maskinen skal
skiftes inkl. OS.

Nogle erfaringer/forslag?

-Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-11-07 21:56

On Mon, 26 Nov 2007 21:21:08 +0100, "Fly"
<doktor_flyMONKEY@hotmail.com> wrote:

>Findes der en software-firewall der kan køre under Windows ME?

Aner det ikke..

>Den skal helst være gratis elelr rimelig billig.
>Er til privatbrug, og skal kun køre et halvt års tid indtil maskinen skal
>skiftes inkl. OS.
>Nogle erfaringer/forslag?

Tja, køber du en bredbåndsrouter til små 300 kroner vil computeren få
en lokal ip-adresse der er 'usynlig' herude fra internettet...

Herfra kan vi kun 'se' routerens wan-side - Og så er der principielt
ingen grund til at køre firewall på de lokale maskiner...

<mlr>

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-11-07 23:07

> [...]

>Den skal helst være gratis elelr rimelig billig.
>Er til privatbrug, og skal kun køre et halvt års tid indtil maskinen skal

Da jeg for efterhånden en del år siden brugte ME, brugte jeg
ZoneAlarm.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Straight Talk

Dato : 27-11-07 00:35

On Mon, 26 Nov 2007 21:21:08 +0100, "Fly"
<doktor_flyMONKEY@hotmail.com> wrote:

>hejsa!
>
>Findes der en software-firewall der kan køre under Windows ME?

Hverken software-firewall eller Windows ME har ret meget med sikkerhed
at gøre.

>Den skal helst være gratis elelr rimelig billig.
>Er til privatbrug, og skal kun køre et halvt års tid indtil maskinen skal
>skiftes inkl. OS.
>
>Nogle erfaringer/forslag?

Win9x-familien har ikke åbne services på samme måde som NT-familien.
Prøv at slå fil- og printer-deling fra og se om ikke det er nok til at
lukke dine porte.

Fra : N/A

Dato : 27-11-07 00:36

Fra : Straight Talk