Virtualbox og sikkerhed
Fra : SpookiePower

Dato : 25-11-07 09:59

Jeg køre med skype og msn online hele tiden, og er blevet
anbefalet af en bekendt at køre disse to fra en virtualbox.
Jeg har læst lidt om det, og kan se at man ikke kan trænge
ud af en sådan box og videre ud til resten af computeren.

Er det overkill at beskytte sig på denne måde, mod
en evt hacker der benytter skype/msn til at trænge ind ?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-11-07 18:08

On Sun, 25 Nov 2007 08:58:33 -0800 (PST)
SpookiePower <boxjunk2600@gmail.com> wrote:

> Er det overkill at beskytte sig på denne måde, mod
> en evt hacker der benytter skype/msn til at trænge ind ?
Ikke nødvendigvis. Det forudsætter dog, at du har rigeligt med RAM, da
du statisk skal afsætte en passende mængde RAM til hver session i
virtualbox, svarende til den mængde RAM sessionens operativsystem
kræver. For XP vil 256 MB nok være anbefalelsesværdigt, men skal du kun
anvende skype/msn, kan du måske klarer dig med 128 MB RAM. Du kan
forsøge med forskellige størrelser på RAM, da mængden fastlægges inden
starten af en session, og er konfigurerbar.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Alex Holst

Dato : 25-11-07 19:15

SpookiePower <boxjunk2600@gmail.com> wrote:
> Jeg k?re med skype og msn online hele tiden, og er blevet
> anbefalet af en bekendt at k?re disse to fra en virtualbox.
> Jeg har l?st lidt om det, og kan se at man ikke kan tr?nge
> ud af en s?dan box og videre ud til resten af computeren.

De sidste 30-40 år har bevidst at det er svært at udvikle sikre OS.
Hvorfor tror de fleste, at de samme udviklere nu kan skrive sikre VMs?

Virtuelle maskiner er ikke en sikkerhedsfeature.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk