Hjælpetekster på billeder
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-12-07 16:41

Den hjælpetekst man kan sætte ind "bagved" et billede eller i en hotspot
i et billede (alt- og title-tekster), som bliver synlige når man peger
på billedet eller på stedet med musen, kan man få dem til at blive
stående lige så længe man peger på dem?

Eller vil de altid forsvinde i løbet af et antal sekunder, afhængig af
hvor mange ord de fylder, selvom man vedbliver at pege?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-12-07 18:07

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> skrev :

> [...]
>i et billede (alt- og title-tekster), som bliver synlige når man peger
>på billedet eller på stedet med musen, kan man få dem til at blive

Nej, det er styresytemet, der har sat tiden, den skal vises.

Med noget mouseover er det muligt, at få det til blive vist, så
længe man har musen over billedet.
http://dynamicdrive.com/dynamicindex5/index.html
--
Besøg www.gedebanken.dk og doner en ged til en fattig
familie i f.eks. Uganda, Sudan, Afghanistan eller Pakistan

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 15-12-07 01:41

Kerim Ellentoft skrev bl.a.:

> Med noget mouseover er det muligt, at få det til blive vist, så
> længe man har musen over billedet.

Aha. Tillægsspørgsmål: Hvordan får jeg halvlange hjælpetekster til at
blive vist helt ud i Firefox som i IE? I FF ser man kun begyndelsen af
teksten efterfulgt af nogle udeladelsesprikker - som fx her:
http://www.grandts.dk/Aarhus/ingerslevgaarden.htm#opd

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- som oftest kun udtaler sig på egne vegne.