Cykelferie i Nordtyskland
Fra : Jørn Christensen

Dato : 12-12-07 00:28

Jeg har planer om en cykelferie i Nordtyskland,fra Flensborg langs Østersøen
og til Polen.
Er der nogen som har nogen der har prøvet turen. Hvilke
overnaningsmuligheder er der ? camping/shelters ?
Evt links til cykelruter.

Venlig hilsen
Jørn Christensen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-12-07 13:13

Jørn Christensen skrev:

> [...]
> langs Østersøen og til Polen.
> Er der nogen som har nogen der har prøvet turen. Hvilke
> overnaningsmuligheder er der ? camping/shelters ?

Jeg har ikke kørt hele strækningen, men før jerntæppets fald,
har jeg cyklet en del mellem Flensborg og Lübeck, og i det
hele taget i Slesvig-Holsten og Nord- og Mellemtyskland.

En god ide er at have en vandrerhjemsfortegnelse samt
nogle gode landkort. Der findes nogle gode cykelkort med
mange oplysninger om cykelruter, m.m. Jeg købte to
æsker med hele Tyskland i 1:100.000. "Rad Tourenkarten".
Kortene kommer fra "CartoTravel Verlag GmbH."

Måske kan du selv finde et sted at købe dem på nettet.

Der er en cykelrute langs Østersøen, "Ostseeküsten Radweg",
fra Flensburg og hele vejen til Swinoujscie.

--
Herluf :·)