ABC-reoler?? Hjælp:-)
Fra : bj

Dato : 09-12-07 14:27

Hej

Er ved at se på reolsystem og har kig på ABCreoler.

er der nogen der kender til hvor man køber dette system billigst?

Mvh
bj

Fra : Holst

Dato : 09-12-07 14:45

bj wrote:

> Er ved at se på reolsystem og har kig på ABCreoler.
>
> er der nogen der kender til hvor man køber dette system billigst?

Hvis det er den klassiske stigereol, er min erfaring desværre, at du
ikke køber dette system billigst nogle steder. Det har i høj grad været
mit indtryk, at de alle steder sælges for den vejledende udsalgspris, og
jeg er endnu aldrig stødt på dem på tilbud.

Andre ABC-systemer kender jeg ikke noget til, men det er sikkert på
samme måde.

Fra : bj

Dato : 09-12-07 15:20

> [...]
> er endnu aldrig stødt på dem på tilbud.
>
> Andre ABC-systemer kender jeg ikke noget til, men det er sikkert på samme

ok, tak for svaret

vh
bj

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-12-07 18:26

Holst wrote:

> Andre ABC-systemer kender jeg ikke noget til, men det er sikkert på

Der er kun én ABC-reol.

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 09-12-07 21:16

Jesper Poulsen wrote:

> Der er kun én ABC-reol.

Tjah, ifølge deres hjemmeside er der ABC Classic, ABC Classic White og
ABC Quadrant ...

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 09-12-07 15:27

bj skrev:
> Hej
>
> Er ved at se på reolsystem og har kig på ABCreoler.
>
> er der nogen der kender til hvor man køber dette system billigst?

Jeg har haft ABC i mere end 25 år og er stadig vild med det (mine børn
synes, det er hæsligt, men de skal bare blande sig uden om).
For tiden har jeg 6 reoler i 1,80 eller hvad det nu er, og 3 i 90 cm.
Og jeg supplerer op her http://www.traevarer.dk/Webshop.2.aspx eller i
en af deres fysiske butikker.

Og her er et par gode ABC-tips:
Dimserne til hylderne kan købes posevis separat, hvis man nu ikke har
husket at komme de resterende i en særlig bøtte og anbringe et sted, man
kan huske.
Ved flytninger tegner man et skema over reolen med hylder og angivelse
af, hvilke huller dimserne skal i. Så går det som lyn og torden at få
sat reolen op igen.
Nåe reolen skal sættes op (igen), går det lettere, hvis man sætter hylde
i top og bund, derefter evt kryds og først derefter de øvrige hylder.
80 cm hylder i 30 cms bredde kan sagtens bære tunge bøger i årevis uden
at knække eller bøje.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Holst

Dato : 09-12-07 16:48

Benedikte Brisson wrote:

> Jeg har haft ABC i mere end 25 år og er stadig vild med det (mine børn
> synes, det er hæsligt, men de skal bare blande sig uden om).

Efter min mening er ABC-reoler heller ikke voldsomt pæne, når de er
tomme. Men har man fyldt hylderne med bøger og lignende, så det mere er
bøgerne end reolen, der dominerer, så er de ganske fine.

> For tiden har jeg 6 reoler i 1,80 eller hvad det nu er, og 3 i 90 cm.

Ja, de højder har jeg også. Jeg vil tro, jeg har omkring 40 hyldemeter,
både i den brede og smalle udgave.

> Og her er et par gode ABC-tips:
> Dimserne til hylderne kan købes posevis separat, hvis man nu ikke har
> husket at komme de resterende i en særlig bøtte og anbringe et sted, man
> kan huske.

Dem plejer jeg at få gratis. Når jeg går ned i butikken og siger, at de
gamle er blevet borte, så plejer de at give mig et par poser gratis.

Men okay, var det alle dimserne til alle 40 hyldemeter, så kan det godt
være, de ville have lidt penge for det.

> Ved flytninger tegner man et skema over reolen med hylder og angivelse
> af, hvilke huller dimserne skal i. Så går det som lyn og torden at få
> sat reolen op igen.

Ja. Jeg plejer at sætte en strimmel tape rundt om dimsen, så den ikke
kan ryge ud. Så skal jeg bare holde styr på ordenen af gavlene.

> Nåe reolen skal sættes op (igen), går det lettere, hvis man sætter hylde
> i top og bund, derefter evt kryds og først derefter de øvrige hylder.

Jeg har altid fundet det nemmest at starte med krydset. Det gør jeg med
gavlene liggende på gulvet.

> 80 cm hylder i 30 cms bredde kan sagtens bære tunge bøger i årevis uden
> at knække eller bøje.

Jeps.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 09-12-07 17:17

Holst skrev:

<klip>

> Efter min mening er ABC-reoler heller ikke voldsomt pæne, når de er
> tomme. Men har man fyldt hylderne med bøger og lignende, så det mere er
> bøgerne end reolen, der dominerer, så er de ganske fine.

Det er også det, jeg bruger mine til. Der kan stå eminent mange bøger på
eminent lidt plads.

<klip>

> Ja, de højder har jeg også. Jeg vil tro, jeg har omkring 40 hyldemeter,
> både i den brede og smalle udgave.

40,8 m her. Og er lige kommet i tanker om, der ligger 7 korte hylder på
loftet, så der må kunne skaffes et par meter ekstra om nødvendigt.

<klip>

> Jeg har altid fundet det nemmest at starte med krydset. Det gør jeg med
> gavlene liggende på gulvet.

Jeg har flyttet 12 gange, siden jeg anskaffede de første ABC-sektioner i
efteråret 79. Mine kryds er ikke altid sat op efter bogen, dvs der er
skruehuller hist og pist, så man ikke altid kan se, hvilke hylder, der
passer sammen. Der er mere hold på reolen, når der er en hylde i top og
bund at styre efter.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Holst

Dato : 09-12-07 18:02

Benedikte Brisson wrote:

> 40,8 m her. Og er lige kommet i tanker om, der ligger 7 korte hylder på
> loftet, så der må kunne skaffes et par meter ekstra om nødvendigt.

Ja, når du nu er så præcis, så måtte jeg jo lige tælle præcis, og er de
brede 80 og de smalle 40, så har jeg 43,2 meter. Men der står ikke bøger
på alle. Stereoanlægget optager og en hylde for hver enhed, computeren
står også på en sådan reol og så videre og så videre. Men halvdelen er
nok med decideret bøger, herunder Jumbobøger

Jeg har også en bred og en smal Ivar-reol, som er (var?) IKEAs modstykke
til ABC-reolen, men jeg var ikke så vold med den i forhold til
ABC-reolen, selvom man nok umiddelbart kunne forvente, at de kan bære
mere end en ABC-reol, idet hylderne er tykkere, og dimserne tykkere og
anvendt lidt anderledes.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 09-12-07 22:35

Holst skrev:

> [...]
> står også på en sådan reol og så videre og så videre. Men halvdelen er
> nok med decideret bøger, herunder Jumbobøger

Der står bøger på alle mine. Og Jumbobøgerne er på loftet.

> [...]
> ABC-reolen, selvom man nok umiddelbart kunne forvente, at de kan bære
> mere end en ABC-reol, idet hylderne er tykkere, og dimserne tykkere og

Det er da muligt, den kan bære mere, men til gengæld er den grim som
arvesynden, også selv om der kommer bøger i den.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Holst

Dato : 09-12-07 23:11

Benedikte Brisson wrote:

> Det er da muligt, den kan bære mere, men til gengæld er den grim som
> arvesynden, også selv om der kommer bøger i den.

Ja, Ivar har heller ikke været min store kop te.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-12-07 15:47

bj wrote:
> Er ved at se på reolsystem og har kig på ABCreoler.
> er der nogen der kender til hvor man køber dette system billigst?
> Mvh
> bj

Vi har en del af dem - de er overvejende købt hos Aage Bruhn:

http://www.aabs.dk/

- vi prøvede først en "normal" møbel-biks, der normalt ikke gjorde så
meget i ABC, og de bestilte dem hjem til os - men han brokkede sig lidt
over, at det var lidt af en underskud-forretning, da der var en
vejledende pris, som han skulle sælge til - og den svarede vist ikke
helt til de priser, som han kunne købe til

Så siden da har vi købt hos Aage Bruhn - der er det lagervare......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-12-07 18:31

bj wrote:

> er der nogen der kender til hvor man køber dette system billigst?

Det er billigst at finde en velassorteret forhandler i relativ nærhed af
stedet hvor de skal bruges

Hvor skal de bruges?

Jesper Poulsen

Fra : bj

Dato : 09-12-07 20:39

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Det er billigst at finde en velassorteret forhandler i relativ nærhed af
> stedet hvor de skal bruges
>
> Hvor skal de bruges?

Vardeområdet

mvh
bj

Fra : Henning

Dato : 09-12-07 19:30

www.dba.dk

Fra : Lars Arup

Dato : 10-12-07 01:49

Jeg tror blot man må glæde sig over at det stadig er muligt at købe denne
super gode reol, der er så meget andet godt der har måttet bukke under for
prispresset udefra!

MVH Lars Arup

Fra : Anders Majland

Dato : 10-12-07 14:28

> Jeg tror blot man må glæde sig over at det stadig er muligt at købe denne
> super gode reol, der er så meget andet godt der har måttet bukke under for
> prispresset udefra!

Ifølge den lokale pusher så reduceres sortimentet meget fra 1/1

/A - der også har over 50meter abc reol

Fra : Holst

Dato : 10-12-07 16:48

Anders Majland wrote:

> Ifølge den lokale pusher så reduceres sortimentet meget fra 1/1

Lyder såmænd ikke usandsynligt. Jeg har efterhånden mødt mange, der har
ABC-reoler, men det er stort set uden undtagelse blot gavle og hylder.

Alle specialprodukterne ser man aldrig. Jeg købte engang en
tastaturhylde (hed den vist, i hvert fald en hylde, der kan trækkes ud
til et tastatur eller lignende). Pt. bruges den mest bare som
almindelige hylde. Men ellers har jeg også kun gavle og hylder.

Så det vil ikke overraske mig, hvis der skæres i mange af
specialprodukterne, som de næppe sælger alverdens af.

> /A - der også har over 50meter abc reol

Jeg ønsker mig også mere i julegave, men min mor gider ikke give mig
mere af det, for jeg vil jo have det lakeret ...

Fra : OK

Dato : 14-12-07 20:23

> [...]
>
> Er ved at se på reolsystem og har kig på ABCreoler.
>
> er der nogen der kender til hvor man køber dette system billigst?

Hvis du kan vente til efter 24. dec. har jeg en brugt til salg.
?

mvh Ole

Fra : bj

Dato : 15-12-07 20:39

"OK" <ole_k@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du kan vente til efter 24. dec. har jeg en brugt til salg.
> ?
>
> mvh Ole

jo jo, det kan jeg sagtens... hmm, om igen, det kan pengepungen godt,

mvh
bj