Konvertering til VB6
Fra : Lennart Hansen

Dato : 08-12-07 10:48

Hej

Visual Basic forum er ikke så aktivt, så jeg vil spørge her.
Følgende 4 funktioner ligger i en DLL og jeg har den tilhørende LIB-fil:

1. DLLIMPORT HANDLE hmi_usb_open(void);
2. DLLIMPORT DWORD hmi_usb_send(HANDLE hand, unsigned char *buffer, DWORD
length);
3. DLLIMPORT DWORD hmi_usb_receive(HANDLE hand, unsigned char *buffer, DWORD
length);
4. DLLIMPORT DWORD hmi_usb_close(HANDLE hand);

Jeg ønsker at kalde dem fra VB6 ... hvad er syntaksen i VB6?

Mvh, Lennart

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 08-12-07 16:04

Lennart Hansen wrote:
> [...]
> length);
> 4. DLLIMPORT DWORD hmi_usb_close(HANDLE hand);
>
> Jeg ønsker at kalde dem fra VB6 ... hvad er syntaksen i VB6?

Jeg plejer altid at fumle mig frem, men noget la:

Declare Function hmi_usb_open Lib "navnpådindll" () As Long
Declare Function hmi_usb_send Lib "navnpådindll" (ByVal hand As Long,
ByVal buffer As String, ByVal length As Long) As Long
o.s.v.

Arne