Word Count
Fra : palle

Dato : 07-12-07 10:54

Hej Gruppe

Jeg mangler en word count, jeg har prøvet

$_ = $tekst;
$count = tr/A-z//c;

Skulle jeg jo få talt alle space, men danske og tyske spec.tegn bliver også
talt for en space

jeg har prøvet med $count = tr/A-Ñ//c;
som skulle dække alle char indtil chr(165) men det virker ikke

Hilsen
Palle

Fra : Flemming Frandsen

Dato : 07-12-07 11:02

palle wrote:
> Jeg mangler en word count, jeg har prøvet
> $_ = $tekst;
> $count = tr/A-z//c;

Idder-adder!

Hvis teksten ikke er meget stor så prøv:
my @words = split /\W+/, $text;
my $count = @words;

Fra : palle

Dato : 07-12-07 11:30

Flemming Frandsen skrev i en meddelelse

> Idder-adder!
>
> Hvis teksten ikke er meget stor så prøv:
> my @words = split /\W+/, $text;
> my $count = @words;

Jeg takker denne løsning.... det er jo ikke nemt når jeg
aldrig er nået længere end til "kravlegårds stadiet" og alle andre
"snakker" PHP

Hilsen
Palle

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 08-12-07 13:38

On Fri, 7 Dec 2007 10:53:50 +0100, palle wrote:

> [...]

> $count = tr/A-z//c;

> Skulle jeg jo få talt alle space, men danske og tyske spec.tegn bliver også

Hvis du gerne vil tælle klumper af mellemrum ("whitespace"), kan du
f.eks. matche på \s+ i stedet.

Hvis du vil tælle ord, kan du måske tælle antal klumper af
ikke-mellemrum, \S+:

#!/usr/bin/perl

use strict;
use warnings;

my $tekst='Frække frølår er en god sætning at lege med.';

my $antal=0;
$antal++ while ($tekst=~/\s+/g);
print "$antal mellemrum\n";

$antal=0;
$antal++ while ($tekst=~/\S+/g);
print "$antal ord\n";

Det efterlades som en øvelse til læseren at overveje om f.eks. "haf,jaf"
skal tælle som et eller to ord og tilrette eksemplet tilsvarende.

Mvh.

--
"At its current rate of mutation, God knows what Perl Adam Sjøgren
might evolve into in a hundred years." asjo@koldfront.dk