Når voksne med børnskal skilles
Fra : Allan Møller

Dato : 17-11-07 20:38

Kan nogen fortælle mig hvor jeg kan søger oplysninger
og evt. info om hvad praksis er når forældre skal flytte fra
hinanden men har et barn og ikke kan blive enige for forældremyndigheden ?

Kan jeg spørge her ?

Fra : Rikke

Dato : 17-11-07 22:35

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> og evt. info om hvad praksis er når forældre skal flytte fra
> hinanden men har et barn og ikke kan blive enige for forældremyndigheden ?

Jeg var en tur i statsamtet, da mine børns far og jeg gik fra hinanden.....

/Rikke

Fra : Allan Møller

Dato : 18-11-07 09:32

Ja statsamtet er jeg helt med på men kunne godt tænke mig lidt info inden
man når så langt.
Er der er nogen "standard" for hvordan man afgør sagerne når mor vil ha
barnet hele tiden og kun lade far få samvær hver anden weekend.
Faren vil ha barnet på halv tid - altså hver anden uge. Barnet er 3 år.
Tænker også hvad der er bedst for barnet - forældre kan ikke blive sammen
som ville være bedst men så det næstbedste.

Allan

Fra : Hansen

Dato : 18-11-07 11:19

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tænker også hvad der er bedst for barnet - forældre kan ikke blive sammen
> som ville være bedst men så det næstbedste.

Nu hedder det ikke statsamt længere, men statsforvaltningen
(www.statsforvaltning.dk) - der står en del du måske kan bruge.

I højre side er der også et link til www.morogfarskalskilles.dk, der er
måske også noget man kan bruge. Jeg har ikke set siden helt igennem, men
synes at den giver et indblik hvordan det er for et barn når forældrene går
fra hinanden.

Fra : Tommy

Dato : 18-11-07 12:42

Hvis forældre ikke kan blive enige i statsforvaltningen, vil sagen
automatisk bliver overdraget til retslig afgørelse.

Her vil der oftets blive dømt efter den nye forældreansvarslov dvs. fælles
forældremyndighed.

Det er børnene det drejer sig om og ikke forældrene i den nye lov.

Der skal altså opnås enighed eller træffer statsforvaltningen og / eller
retten afgørelse om bopæl og samvær.

Hilsen en der har prøvet det

Fra : Allan Møller

Dato : 19-11-07 23:51

Ok men så prøver jeg at høre jer her

Hvad vil i mene at et barn på snart 3 år har bedst af ? Udover at mor og far
bliver sammen.

Bor hos mor og far på skift 1 uge af gangen.
Bor fast hos mor eller far og er hos den anden hver anden weekend ?

Jeg ville mene at et fast sted ville være bedst men har ikke forstand på
det.

Mvh Allan

Fra : baremig

Dato : 20-11-07 09:03

Hej du

Kommer meget an på hvor langt i bor fra hinanden.

Uanset hvad, vil jeg råde dig til at prøve at kontakte forældretelefonen,
drevet af bornsvilkar.dk De er vant til at have med forældre i skilsmidde at
gøre, samt mange andre problemstilinger.

Fra : Frøken Jensen

Dato : 21-11-07 01:38

Umiddelbart vil jeg også mene at et fast sted er bedst, men samvær med den
anden part bør være mere end hveranden weekend - f.eks. kunne hveranden
fre.-man. eller tors-man. Ssmt en hver dag i den modsatte uge være et
forslag.
Det kan også være 2 uger det ene sted og 1 uge det andet sted.
Det vigtigste er, at se om barnet trives med den ordning der vælges og at
være villige til at ændre den, hvis barnet ikke trives med den.

Det vigtigste er faktisk ikke hvilken samværsordning/deleordning der vælges,
men hvordan forældrenes indbyrdes forhold er og hvor godt de
samarbejder/taler pænt om hinanden - det er for barnet langt vigtigst.

Held og lykke til jer alle 3.

Fra : justme

Dato : 20-11-07 19:49

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> wrote in message
> [...]
> og evt. info om hvad praksis er når forældre skal flytte fra
> hinanden men har et barn og ikke kan blive enige for forældremyndigheden ?

John Halse har skrevet 2 forrygende pjecer om dette. "Når forældre skal
skilles" (råd til forældre i almindelighed) og så en med råd angående
børnenes bedste

Justme

Fra : Johnni

Dato : 20-11-07 23:38

Alså,,, med mine øjne, øv bøv en 3 årig kan ikke finde logiggen i en
opbrudet, og har brug for BEGGE foræltre fordelt på en måde der tilgoder ser
en glat og problemfri hverdag, uden af forælterene indblandere deres
personlige følsere. Er alt "Normalt" hos forrælterne kan man ikke tillade
sig "jeg vil have" men man overevejere hvad er best for barnet inde man
fremsætter sine krav i statsforvaltningen. Altid huske at barnet har et
narturligt behov for at elske begge foræltre uden at tage stilling om hvem
er best.

Fra : Allan Møller

Dato : 21-11-07 23:12

Forældre kan overhovedet ikke tale sammen længere pga utroskab.
Far vil ha' skiftevis uge for uge - mor fuld forældreret og til far hver
anden weekend.
Bor i Sverige nu men mor vil flytte til Danmark - begge er danskere.

Allan

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 26-11-07 00:06

> [...]
> anden weekend.
> Bor i Sverige nu men mor vil flytte til Danmark - begge er danskere.

Tilgivelse og undladelse af fremtidig utroskab
er da også en mulighed. Er det overvejet?

Mvh.Bodil.