Skift af dagpleje
Fra : PS

Dato : 10-11-07 11:10

Jeg har kigget lidt rundt på nettet, men desværre ikke kunne finde noget
interessant omkring mit spørgsmål.

Derfor forsøger jeg nu herinde, hvis der skulle være nogen med kendskab til
det.

Vi har en dreng på 12 måneder i dagpleje, men da kemien mellem os
(forældrene) og dagplejen ikke var den bedste - hvilket vi mente at kunne
mærke på vores barn, så valgte vi at bede kommunen om, at finde et nyt sted.

Nu er det så vi er interesseret i, at vide hvor længe man skal vente, er det
op til kommunen eller er der nogle regler.

Vi bruger i øjeblikket noget af vores ferie på, at passe vores barn, hvilket
også er hyggeligt, men i længden måske en mindre uholdbar løsning.

Derfor ville det være interessant at vide om kommunen har ubegrænset tid
til, at finde en ny plads til vores dreng, så man på forhånd kan indstille
sig på det.

På forhånd tak.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 11-11-07 00:34

PS skrev:
> [...]
> til, at finde en ny plads til vores dreng, så man på forhånd kan indstille

Kommunen har jo opfyldt sine forpligtigelser for jer, så det er ikke jer
der er forrest i køen.
Hvis i kontakter kommunen dagligt, er der en chance for at de ikke
glemmer jer...

Fra : Thomas Corell

Dato : 11-11-07 07:37

Frank E. N. Stein wrote:

> Kommunen har jo opfyldt sine forpligtigelser for jer, så det er ikke jer
> der er forrest i køen.

Men hvis de får en ny plads, så frigiver de samtidig en anden. Så minus
indkøring, så optager de jo ikke endnu en plads.

--
Don't waste space

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 11-11-07 09:12

Thomas Corell skrev:

> Men hvis de får en ny plads, så frigiver de samtidig en anden. Så minus
> indkøring, så optager de jo ikke endnu en plads.

Men det er nemmere at bare lade ungen være hvor den er. Derfor kan man
nemt risikere at skulle være på nakken af kommunen konstant.

Fra : Milla

Dato : 12-11-07 09:08

Frank E. N. Stein skrev:

> Kommunen har jo opfyldt sine forpligtigelser for jer, så det er ikke jer
> der er forrest i køen.
> Hvis i kontakter kommunen dagligt, er der en chance for at de ikke
> glemmer jer...

Ja, jeg tror heller ikke der kan sættes en tidsgrænse på, men jo mere i
kontakter pladsanvisningen, jo hurtigere plejer det at gå... Og jeg
kender udemærket til hvordan det er, når kemien ikke passer. Og det kan
fylde rigtigt meget, hvis man har et barn der bliver påvirket. Så grib
knoglen, og hør hvordan det går!

Mvh Milla

Fra : PS

Dato : 12-11-07 18:44

"Frank E. N. Stein"

> [...]
> der er forrest i køen.
> Hvis i kontakter kommunen dagligt, er der en chance for at de ikke glemmer

Så er der ganske almindelig lidt kø i kommunen, for vi har fået en ny
indenfor en uge.

Det have nok gået med længere tid, men det er nu meget rart, at vide hvordan
det hele fungere :)

Fra : Milla

Dato : 12-11-07 19:44

PS skrev:
> [...]
> indenfor en uge.
>
> Det have nok gået med længere tid, men det er nu meget rart, at vide hvordan

Det lyder rigtig godt, at i fik en ny plads så hurtigt, dejligt! Og
ja, de har vel ikke haft så meget kø. Her hvor jeg bor er der meget run
på, så der skal man virkelig være på stikkerne for at få det til at
lykkes. Men tillykke med det!

Mvh Milla

Fra : PS

Dato : 12-11-07 21:04

"Milla"

>Men tillykke med det!

Mange tak :)

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 11-11-07 09:22

"PS" <ps1234ps1234@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> til, at finde en ny plads til vores dreng, så man på forhånd kan indstille

Det er jo sådan set op til kommunen, der er jo ikke pasnings garanti ved
lov.
Du kommer på den alm. venteliste og får tilbudt en ny plads på lige fod som
alle andre der venter på en plads efter tur, sådan plejer det at være, med
mindre der er noget meget alvorligt (akut) galt og det må man jo sige at der
ikke er når det bare er tale om at "kemien" ikke passer, det kan jo være jer
der "besværlige"

Man opretter jo ikke bare en ny stilling pga. af i ikke kan lide jeres
dagpleje, men i får en plads når der er en naturlig afgang, altså når der
bliver en ledig plads når et andet barn holder op og det er jeres tur.

Har selv prøvet det med vores mindste da hun gik i børnehave, ikke pga.
kemi, men fordi der var en times transport med det offenlige for at binge
hende og hente hende igen, altså 2 timer om dagen, fik så et halvt år senere
en plads tætter på og godt et år senere endnu en plads lige ved siden af
hvor vi bor, som hun var skrevet op til fra starten af, altså 1½ år før hun
endte i den børnehave vi som vi ønsket.

Carsten

Fra : Martin

Dato : 11-11-07 12:23

Ja det er sgu ikke nemt forholdet mellem dagplejemødre/kommune/forælder.

Den første vi fik passede kemien heller ikke, men heldigvis blev hun så ramt
af rygeloven og måtte tage sin afsked, så på den måde fik vi heldigvis ret
hurtigt en ny dagplejemor - endda tættere på ;)

Fra : PS

Dato : 12-11-07 18:52

"Martin"

> Den første vi fik passede kemien heller ikke, men heldigvis blev hun så
> ramt af rygeloven og måtte tage sin afsked, så på den måde fik vi
> heldigvis ret hurtigt en ny dagplejemor - endda tættere på ;)

Så kan man kun være tilfreds :D

Fra : PS

Dato : 12-11-07 18:52

"Carsten (H)"

> [...]
> at der ikke er når det bare er tale om at "kemien" ikke passer, det kan jo

Ja, det er da ikke utænkeligt, at vi er besværlige ;D Men uanset hvad så
vil man jo ikke i det daglige omgås personer man bare ikke kan med -
ligeledes er det vel heller ikke noget man gør i sådan en situation, hvor de
så skal stå for at passe en barn en meget stor del af dagen.

Ligeledes mener vi nu også at vores dreng kunne mærke det på en måde, for
han var aldrig rigtig glad når vi hentet ham og blev ked af det når han blev
afleveret - det blev han ikke hos eks. gæstedagplejen de gange vi brugte
sådan en.

> Man opretter jo ikke bare en ny stilling pga. af i ikke kan lide jeres
> dagpleje, men i får en plads når der er en naturlig afgang, altså når der
> bliver en ledig plads når et andet barn holder op og det er jeres tur.

Så dramatisk - hvem har sagt at man skulle være det?

Mener ikke at vi i vores tråd sagde noget negativt om hverken den ene eller
anden fordi vi skulle passe ham selv i perioden, det var vi da helt klar
over og vi har respekteret vores valg og selv taget os af ham - hvilket vi
aldrig ville sige nej til - det er da dejligt at kunne være meget sammen med
ens barn.

Men det kan da også i længden være svært sammen med 2 fuldtidsjob.

Men mon ikke der altid er en plads, de kan vel ikke ramme et præcist antal
pladser, det kræver jo at antallet af børn der skal passes er lige, hvis
hver dagpleje eks. må have 4 m.v.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 16-11-07 09:23

PS wrote:

> [...]
> kan med - ligeledes er det vel heller ikke noget man gør i sådan en
> situation, hvor de så skal stå for at passe en barn en meget stor del
hvad er problemet da helt præcist?
har i sagt det til dagplejeren? måske kan det løses?

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : PS

Dato : 23-11-07 15:42

"Rasmus M. Jensen"

> hvad er problemet da helt præcist?
> har i sagt det til dagplejeren? måske kan det løses?

I korte træk, så blev han sendt hjem ofte med feber - men når vi testede så
var der ikke rigtig noget og flere besøg hos læger gav intet resultat.