Vigtig visdom i godheds-DK
Fra : Bo Warming

Dato : 28-10-07 20:03

Følgende er blandt mine yndlings-aforismer, for både ved opdragelse af børn
og ved kamp om omfanget af musliminvasion, er vi for egosvage og slaver af
MEDLIDENHED, empati, ynk.

"Du har mig alt for grusomme øjne, og kigger lystent efter lidende. Måske
din vellyst har forklædt sig som medlidenhed?" Nietzsche

" For sandheden står over al medlidenhed." Maxim Gorki = EN RUSSER
UDEN VESTENS SELVHAD

" Fra medlidenhed til ringeagt er der kun ét skridt."
August Strindberg 1849-1912

"Grusomheden er blevet forfinet til MEDLIDENHED i den grad at man benægter,
at denne har noget med grusomhed at gøre. På samme måde er kønsdriften
blevet forfinet til amour-passion, trællesindet til lydighed, ynkeligheden
til ydmyghed" Nietzsche

Fra : Lyrik

Dato : 28-10-07 21:08

On Sun, 28 Oct 2007 20:03:22 +0100, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
> kønsdriften blevet forfinet til amour-passion, trællesindet til
> lydighed, ynkeligheden til ydmyghed" Nietzsche
Altså Det er sivet ind at du totalt ikke kan sætte dig ind i medlidenhed
fordi det mangler i dit følelsesmæssige spektrum. Men surprise-surprise-vi
andre har medlidenhed med både mennesker og dyr!
Og jeg har medlidenhed med dig fordi du mangler følelsen medlidenhed! jeg
ser dig som manden der har fået kappet sine mentale ben af! Stakkels Bo!
Kære Vorherre giv ham medlidenhed! I Jesus navn-Amen! Gør et mirakel for
vores folks skyld. For Usenets skyld og for at hjælpe alle dem i Bos
omgangskreds som han ikke har medlidenhed med!

Især skal min forbøn gå til hans kone som må være det ulykkeligste
menneske man kan tænke sig. At være gift med en som ikke kan føle noget
for en. Hvor er det forfærdeligt -Jesus-grib ind!

--
Hilsen fra jens "Lyrik" Bech

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-10-07 21:19

"Lyrik" <lyrik@fakeheaven.dk> skrev i en meddelelse
news.t0xbj8mhid5x1s@macintosh.local...

> [...]
> menneske man kan tænke sig. At være gift med en som ikke kan føle noget
> for en. Hvor er det forfærdeligt -Jesus-grib ind!

Gør hellere dig selv en tjeneste og genlæs Jesu udtalelser fra
Bjergprædikenen, nærmere betegnet begyndelsen af Matthæusevangeliets sjette
kapitel, og reflekter lidt over hvad Manden rent faktisk direkte foreskriver
om kristen bøn...

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-07 01:50

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4724eec8$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> Bjergprædikenen, nærmere betegnet begyndelsen af Matthæusevangeliets
> sjette kapitel, og reflekter lidt over hvad Manden rent faktisk direkte

Hvis jeg opfordrede til vold, så ku I være forargede.
JEg opfordrer til sparsommelighed med skattepenge og at de svage gøres
LYKKELIGE VED AT DE TVINGES TIL SELVHJULPENHED

Jeg er god ved de svage I er ond ved de svage.
Jeres empati er VILDLEDT OG SKADELIG, ligesom al ulandshjælp er

Lyrik kunne følge min copyright trådstart

Genlæs denne og indse at jeg igen har ret - evt ring 35861000

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 29-10-07 18:34

> [...]
>
> Jeg er god ved de svage I er ond ved de svage.
> Jeres empati er VILDLEDT OG SKADELIG, ligesom al ulandshjælp er

Jeg tror desværre du misforstår min "teologiske" indsigelse imod Jens Erik
her ved at minde ham om følgende passage i NTs Bjergprædikensgengivelse,
nærmere betegnet begyndelsen af Matthæusevangeliets sjette kapitel, ifølge
hvilken Jesus skal have sagt følgende:

"v1 Pas på, at I ikke viser jeres retfærdighed for øjnene af mennesker for
at blive set af dem, for så får I ingen løn hos jeres fader, som er i
himlene. v2 Når du giver almisse, så lad ikke blæse i basun for dig, som
hyklerne gør det i synagoger og på gader for at prises af mennesker.
Sandelig siger jeg jer: De har fået deres løn. v3 Når du giver almisse, må
din venstre hånd ikke vide, hvad din højre gør, v4 for at din almisse kan
gives i det skjulte. Og din fader, som ser i det skjulte, skal lønne dig. v5
Og når I beder, må I ikke være som hyklerne, der ynder at stå og bede i
synagoger og på gadehjørner for at vise sig for mennesker. Sandelig siger
jeg jer: De har fået deres løn. v6 Men når du vil bede, så gå ind i dit
kammer og luk din dør og bed til din fader, som er i det skjulte. Og din
fader, som ser i det skjulte, skal lønne dig. v7 Når I beder, så lad ikke
munden løbe, som hedningerne gør, fordi de tror, at de bønhøres for deres
mange ord. v8 Dem må I ikke ligne. Jeres fader ved, hvad I trænger til,
endnu før I beder ham om det. v9 Derfor skal I bede således..." (og
herefter følger Fadervor)

Ironien er netop at Jens Erik tydeligvis prøver at fremstille sig selv som
søgt "kristen-retfærdig" (i modsætning til dig og dermed på din bekostning)
med alt tilhørende "basunblæseri" (kedelig narcissistisk selvpromovering),
samt lader munden løbe i tilsyneladende "hedningeinspireret" tro på at blive
hørt for sine mange ord, hvilket jo altså alt sammen er noget Jesus lige
præcis foreskriver kristne IKKE at gøre.

Forstår du min pointe nu?

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-07 19:38

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:47261982$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> hyklerne gør det i synagoger og på gader for at prises af mennesker.

Enig - nej tak til farisæisk selvretfærdighed og smålig gerningsretfærdighed

Glem ikke at give, men giv og glem. Inskription på en museums-ske fra
Skåne.

Empati = medlidenhed er en farlig sag, men det er fint når solidarisk deling
sker udfra MEDGLÆDE og udfra gensidig forsikrinsprincip. Altså man giver
fordi det betaler sig for en selv, at signalere at vi danskere har valgt at
forsikre hinanden mod ulykke

"Naturen har givet mange evne til medlidenhed, men få evnen til MEDGLÆDE.
Hebbel

" Symphathetic natures, always helpful in a misfortune, are rarely the same
ones who share our joy; when others are happy, they have nothing to do,
become superfluous, do not feel in possession of their superiority, and
therefore easily show dissatisfaction. (321) Nietzsche

" "Du vil også ønske at hjælpe, men kun dem hvis nød du forstår,
fordi de har en lidelse og et håb sammen med dig . jeg vil lære dem det,
som få nu forstår, og allermindst disse medlidenhedens prædikanter:medglæden
Nietzsche

Alle og enhver kan vise medfølelse med en ven i modgang, men
det kræver virkeligt format at sympatisere med en ven, der har succes. Oscar
Wilde

De medlidende naturer,der til enhver tid er parate til
at komme ulykken til hjælp, er sjældent tillige de sig medglædende:
under andres lykke har de intet at gøre, er overflødige, føler sig
ikke i besiddelse af deres overlegenhed og kommer derfor let til
at ytre misfornøjelse.Nietzsche

Enhver kan have medfølelse med en vens lidelser; men man skal have en god
karakter for at glæde sig over hans fremgang. Oscar Wilde

I can sympathize with people's pains, but not with their pleasures. There is
something curiously boring about somebody else's happiness. Aldous Huxley
1894 - 1963

The intimacy of a superior person, makes you bitter - because you think it
cannot be returned. Nietzsche

Tiggere skulle helt afskaffes!Man ærgrer sig over at give og man ærgrer sig
over ikke at give.Nietzsche

We are better pleased to see those, on whom we confer benefits, than those

Against trusting peple. People who give us their complete trust believe
that they therefore have aright to our own. This conclusion is false:
rights are not won by gifts. Nietzsche

[...]

Der er noget sært kedsommeligt over andres lykke. Aldous
Huxley

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-07 20:07

> [...]
> "hedningeinspireret" tro på at blive hørt for sine mange ord, hvilket jo
> altså alt sammen er noget Jesus lige præcis foreskriver kristne IKKE at

Helt enig.
Vedr basunblæseri mener jeg at Jørgen Poulsen fra Røde Kors er en
forfærdelig farisæer - vedr almisser betalt af danske skatteydere

Læs min trådstart kl 1626 og sig mig hvilke citater der er effektive - vi er
enige om at gerningsretfærdig farisæisme er en trist kristendom

Vor elites empati mod muslimer er så grotesk, at Nietzsches dynamitsprog om
grusomheden i at ynk er helt berettiget

[...]

Desværre er det ikke gavemodtagerne, muslimer, det går ud over, men OS
MENIGE DANSKERE

" Den, der lever blandt de gode, lærer at lyve medlidenhed.
Men medlidenhed gør luften tung for alle frie sjæle. Thi de godes dumhed er
uundgrundelig." Nietzsche

Fra : Bo Warming

Dato : 28-10-07 21:32

> [...]
> menneske man kan tænke sig. At være gift med en som ikke kan føle noget
> for en. Hvor er det forfærdeligt -Jesus-grib ind!

I minder mig om modparterne i Politiken til Israel-ambassadøren, der
forsvarede tortur når tikkende bombe

I medlidenhed med en muslimterrorist, vil I lade 40000 landskamppublikum i
Parken sprænge i luften og dø, for ikke at påføre smerter til en fangen
terrorist, der ved hvor den tikkende bombe ligger. Så kortsigtet og grusom
er jeres medlidenhed

Vi har sføli præcis samme empati

Jeg administrerer min så STØRST MULIG LYKKE FOR FLEST MULIG EU-BORGERE

Fra : N_B_DK

Dato : 28-10-07 21:34

"Lyrik" <lyrik@fakeheaven.dk> wrote in message
> [...]

> medlidenhed fordi det mangler i dit følelsesmæssige spektrum. Men
> surprise-surprise-vi andre har medlidenhed med både mennesker og dyr!

Hvad kan man bruge medlidenhed til ? er 99% sikker på at det er de færreste
der ønsker andre skal have med lidenhed med dem, det er nedsættende.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 28-10-07 21:59

> [...]
>du mangler følelsen medlidenhed! jeg
>ser dig som manden der har fået
>kappet sine mentale ben af! Stakkels Bo!

Lad være med at spilde dit liv på at svare Bob Worming på noget
som helst. Han har et stærkt behov for ytre ligegyldige citater,
eller provokere med jeg-spiser-tis-og-bæ-kommentarer. Det er
endnu ikke gået op for ham, at folk er skideligeglade med ham.

JIB

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-07 06:58

"Lyrik" <lyrik@fakeheaven.dk> skrev i en meddelelse
news.t0xbj8mhid5x1s@macintosh.local...

Gør et mirakel for
> vores folks skyld.

Fortæl hvordan vores folk lider under mit afslappede forhold til medlidenhed

For Usenets skyld og for at hjælpe alle dem i Bos
> omgangskreds som han ikke har medlidenhed med!

Hvis jeg begyndte at ynke mine venner altså foragte dem, så ville mine
sidste få venner snart forsvinde

> Især skal min forbøn gå til hans kone som må være det ulykkeligste
> menneske man kan tænke sig. At være gift med en som ikke kan føle noget
> for en

Der er stor respekt i et ærligt kynisk samarbejds-forhold hvor løfter holdes
men overdreven sympati ikke hykles. Når Norikos sidste 4 katte er døde - vi
har haft 12 - så rejser hun nok hjem til Japan. Det håber jeg ikke, og det
er ikke sikkert, men man bør leve i nuet og Danmark er et lorteland der har
desillusioneret hende, så jeg ville forstå hvis hun vil hjem til paradis. i
sine sidste år. Desværre kan jeg for få japanske ord til at følge med og få
noget ud af det

Jeg finder det overfladisk at Lyrik udfra en provokerende trådstart med især
kloge Nietzsche-aforismer vælger at tro jeg har færre følelser end andre.

Min empati er højtudviklet men skaber ikke nævenyttig og uærlig
kærlighedromantik, fordi jeg takler medfølelsen og medglæden med fornuft og
ikke er slave af at være elsket.

Lyrik var *positiv* da jeg skrev om copyright-nedtrapning - hvilket også
var glistrupisme som nuværende trådstart. Er hans sind splittet?

Fra : Lyrik

Dato : 29-10-07 00:31

On Sun, 28 Oct 2007 21:33:58 +0100, N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Hvad kan man bruge medlidenhed til ? er 99% sikker på at det er de
> færreste der ønsker andre skal have med lidenhed med dem, det er
Jeg tror din mor har medlidenhed med dig.

--
Hilsen fra jens "Lyrik" Bech

Fra : N_B_DK

Dato : 29-10-07 01:55

"Lyrik" <lyrik@fakeheaven.dk> wrote in message
news.t0xkxwzxid5x1s@macintosh.local

> Jeg tror din mor har medlidenhed med dig.

Jeg tror din mor foragter dig.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-07 06:43

> "Lyrik" <lyrik@fakeheaven.dk> wrote in message
> news.t0xkxwzxid5x1s@macintosh.local

> Jeg tror din mor foragter dig.

Mødre er fra fødsel i magtkamp med sit barn, og min BEkæmp-din-baby
trådstart for få dage siden havde data om britisk realitishow herom, som man
forlanger at Gordon Brown skal stoppe, fordi de bryder tabuer om kun
kærlighed mellem de to.

At en mor udviser synlig foragt for sit barn er yderst sjældent pga tabuer -
selv da jeg kom i fængsel for provokerende barnløshedshjælp og min mor søgte
at få mig psykiatrisk diagnosticeret, var hendes foragt så fortrængt at hun
fik mavesår og dermed stoppede magtkampen.(indtil hun i det skjulte fik
skævdelt arv til mine søskendes fordel, ti år senere.)

"I kærligheden er der endnu egoisme, ikke i moderkærligheden.
Balzac(som var naiv og mor-forgudende)

"Den mest sublime form for egoisme hedder moderkærlighed. Heinrich
Wolfgang Seidel

"Lykkens børn må rose deres moder. Danske
Ordsprog

"I sin moders øjne er billen en gazelle. Tuaregisk ordsprog

" Der er meget nysgerrighed i moderkærlighed. Nietzsche

"Fra moderen. - Enhver bærer et billede på kvinden i sig fra moderen: af
dette bliver han bestemt til i det hele taget at højagte kvinderne eller
ringeagte dem eller i almindelighed være ligegyldig over for dem.Nietzsche

In our society a man who does not cry at his mothers funeral, will risk
death penalty. Albert Camus

In the mind of a woman, to give birth to a child is the short cut to
omniscience. Gelett Burgess

Mennesker er,hvad deres mødre gjorde dem til . Ralph Waldo Emerson

Mennesket er det eneste dyr, der tillader sit afkom at vende tilbage til
hjemmet. Bill Cosby

Fra : ben9

Dato : 29-10-07 07:11

> "Lyrik" <lyrik@fakeheaven.dk> wrote in message
> [...]

og du kan ikke nøjes med din mor i den henseende

Fra : Lyrik

Dato : 29-10-07 00:36

On Sun, 28 Oct 2007 21:19:10 +0100, Anders Peter Johnsen
<anderspj@remove_thiswebspeed.dk> wrote:

> [...]
> sjette
> kapitel, og reflekter lidt over hvad Manden rent faktisk direkte
Er det den med bed for hinanden, en retfærdigs bøn har en vældig kraft?

Jeg vil også bede for Anders Peter Johnsen -Jesus! Lad ikke hans forstand
svigte ham. Lad ham heller ikke blive opslugt af had, men lad ham finde
kærligheden og en ægtefælle der kan vise ham efterårsbladene.
Hjælp ham til at holde sig fri fra misbrug og bevar ham i et sundt sinds
ånd. Lad ham se kærligheden i verden og gør ham blind for hadet. Lad hans
øjne skinne af lykke!

Amen

--
Hilsen fra jens "Lyrik" Bech

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-10-07 01:15

"Lyrik" <lyrik@fakeheaven.dk> skrev i meddelelsen
news.t0xk6xeoid5x1s@macintosh.local...

> [...]
> ånd. Lad ham se kærligheden i verden og gør ham blind for hadet. Lad hans

Hvorfor tager du ikke til Mesopotamien og præker for de vantro?

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-07 02:08

> "Lyrik" <lyrik@fakeheaven.dk> skrev i meddelelsen
> news.t0xk6xeoid5x1s@macintosh.local...

> Hvorfor tager du ikke til Mesopotamien og præker for de vantro?

Det er her vi har et fædreland at redde og al mediehappening vedr Islam og
anti-medlidenhed viser OPRØRSÅND mod godhedsindusrien

Hvem vil komme 13.11 her og fotografere en happening på mit valgsted.Vis
empati med mig vedr DET

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-10-07 14:46

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> Hvem vil komme 13.11 her og fotografere en happening på mit valgsted.Vis
> empati med mig vedr DET

Lad mig gætte: du arriverer iført burka som du smider i valglokalet så du
kun er iført penis-futteral

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-07 18:33

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> Lad mig gætte: du arriverer iført burka som du smider i valglokalet så du
> kun er iført penis-futteral

Der skal være mening i galskaben, som Shakespeare skrev i "HAmlet"

Ring 35861000 hvis du kan levere fotodokumentation og er seriøst
interesseret og så aftaler vi scenarie så projektet er meningsfuldt for både
dig og mig. Jeg er ikke sart, er modig, men at være enmandshær har jeg
dårlige erfaringer med.

Fra : ben9

Dato : 29-10-07 21:24

> [...]
> interesseret og så aftaler vi scenarie så projektet er meningsfuldt for
> både dig og mig. Jeg er ikke sart, er modig, men at være enmandshær har

hvad med at mødes i østre anlæg......