Tegn på image
Fra : Jens Kristian Damsgå~

Dato : 05-12-07 14:12

Jeg forsøger at lave et program i VB6, hvor jeg vil anbringe
bogstaver eller ikoner på et landkort i form af et image ved hjælp af musen.

Jeg er kommet så vidt, at jeg kan få landkortet frem, men når
jeg forsøger at anbringe et ikon, forsvinder kortet.

Er der nogen i dette forum, der kan give et råd?

m. v. h.
Jens

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 05-12-07 14:54

"Jens Kristian Damsgård" <JKD@post6.tele.dk> skrev den 05 dec 2007 i

> [...]
> jeg forsøger at anbringe et ikon, forsvinder kortet.
>
> Er der nogen i dette forum, der kan give et råd?

En forudsætning er i hvert fald, at du bruger Picture-kontrollen og ikke
Image.

Sådan uden at tjekke mener jeg, at du kan sætte property .Picture til
dit landkort, og derefter bruge grafisk metode (print, line, draw eller
hvad der nu er) "ovenpå".

Du skal også eksperimentere lidt med .AutoRedraw og .ClipControls.

Jens Vestergaard
Døgnets jernbanenyheder:
http://www.railsoft.dk/medier.asp