Finde værdi i anden database
Fra : Ukendt

Dato : 03-12-07 20:42

Jeg har en en firebird database med et par tabeller (TabelA og tabelB)

TabelA vises i en DBGrid gennem et clientdataset.

Et af felterne i TabelA svarer til et ID-felt i tabelB

Meningen er så, at når en linie markeres i min DBgrid, så skal et felt fra
TabelB vises i en Editbox.

Er det den rigtige måde at gøre det på eller er der en nemmere / bedre måde?

Procedure VisTekst;
begin
clientdataset1.Locate('ID', clientdataset1.FieldByName('ID');,
[loCaseInsensitive]);
edit1.Text := clientdataset2.FieldByName('navn').Asstring;
end;

Fra : sunsite

Dato : 19-12-07 20:17

Du skal locate i din ClientDataSet1.

Hvorfor ikke bare anvende et master/detail forhold?

/Brian
European Software House

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-07 20:26

"sunsite" <x@x.x> skrev i en meddelelse
> Du skal locate i din ClientDataSet1.
>
> Hvorfor ikke bare anvende et master/detail forhold?

Hej Brian.

Det er fordi meningen mere er en lookup funktion end en master-detail
funktionalitet.