Baggrundsbillede
Fra : Tjeco

Dato : 26-11-07 15:39

Jeg vil gerne have lagt et billede ind som baggrund og fast forankret
nederst i højre hjørne, uden at billedet bliver brugt som tapet (gentaget).
Kan det ikke lade sig gøre og evt. hvordan?

Jeg bruger FP 2003.

Vh.
Keld

Fra : enkvinde

Dato : 27-11-07 00:13

> [...]
> nederst i højre hjørne, uden at billedet bliver brugt som tapet
> (gentaget).
> Kan det ikke lade sig gøre og evt. hvordan?

Du skal have gang i noget css.

Men.... ikke for at fornærme dig, men din ide er skod og kommer ikke til at
virke i praksis. Af den simple årsag, at du ikke kan kreerer en hjemmeside,
som har ens størrelse på folks forskellige skærme og skærmopløsninger.

Derfor vil dit billede "svæve" rundt efter forgodtbefinden på folks skærme.
Nogen vil se hele billedet og måske lidt mere, andre vil kun kunne se en del
af billedet.

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 27-11-07 06:35

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev :

> [...]
>
>Derfor vil dit billede "svæve" rundt efter forgodtbefinden på folks skærme.

Nej, det vil altid være i nederste højre hjørne og det kan helt
sikkert også laves med FPs css-muligheder, jeg ved bare ikke,
hvordan.

body {background: url(bg.jpg) no-repeat bottom right}

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Tjeco

Dato : 27-11-07 10:49

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«

Min tanke var at anvende et lille billede, som altid er placeret nederst i
højre hjørne og som har samme baggrundsfarve som baggrunden på siden,
således at ligemeget hvilken opløsning eller vinduesstørrelse man anvender,
så er det lille billede altid synlig. Det vil således ikke svæve rundt på
siden.
Jeg har set det lavet før, men kan ikke lige huske hvor og hvordan.

Mvh.
Keld