Hjælp til psykolog
Fra : Helle

Dato : 26-11-07 18:58

Er der mulighed for at få hjælp til en psykolog.
Jeg har virkelig brug for hjælp men har ikke råd.
Er enlig mor til to med en meget meget stram økonomi.
Jeg har fast arbejde.

Mvh
Helle

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-11-07 21:24

Helle skrev den 26-11-2007 18:58:
> Er der mulighed for at få hjælp til en psykolog.
> Jeg har virkelig brug for hjælp men har ikke råd.
> Er enlig mor til to med en meget meget stram økonomi.
> Jeg har fast arbejde.

Hej Helle

I de forskellige regioner kan du få adgang til psykolog, såfremt du har
udsat for nogen grumme hændelser fx voldtægt, dødsfald i nærmeste
familie, alvorlig pludselig sygdom i nærmeste familie og andre triste
hændelser.

Henvisning foregår gennem din almindelige læge.

Det kan være, at du har adgang til en sundhedsordning på din
arbejdsplads, som har indbygget psykolog-forløb.

På visse arbejdspladser findes der adgang til psykolog selvom man ikke
har været udsat for grumme hændelser. Tjek din personalehåndbog.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : enkvinde

Dato : 26-11-07 23:35

> [...]
> alvorlig pludselig sygdom i nærmeste familie og andre triste hændelser.
>
> Henvisning foregår gennem din almindelige læge.

Som Carsten skriver, så er det korrekt at den mulighed findes, men det
koster stadig over 300 kr pr gang, trods henvisning fra egen læge.

Endvidere "gider" de praktiserende psykologer faktisk dårlig at tage mod
patienter fra det offentlige system. Meget typisk er der over 3 mdr.
ventetid for den slags klienter, mens man uden henvisning kan komme til
lynhurtigt. (Så er timeprisen også en anden)

Det er ganske enkelt et lortesystem - undskylder mit sprogforbrug, men det
kom fra hjertet og egne erfaringer.

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.