Fischfinder!
Fra : Christian jacobsen

Dato : 19-11-07 11:00

Var på pilketur i går i det strålende vejr , men uden resultat . Overvejer
at investere i en fischfinder eller noget der ligner .
Nogen her der har forslag-erfaring med en sådan tingest??

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-11-07 12:47

Christian jacobsen wrote:

> Var på pilketur i går i det strålende vejr , men uden resultat . Overvejer
> at investere i en fischfinder eller noget der ligner .
> Nogen her der har forslag-erfaring med en sådan tingest??

Jeg har et Eagle Cuda 128, det er et lille billigt ekkolod. Cuda 128 har
den fordel, at det er transportabelt, så det kan hurtigt monteres på en
hvilken som helst båd. Og det kører på 8 stk. AA-batterier, jeg bruger
genopladelige batterier, og i dem er rigeligt strøm til en hel dags fiskeri.

http://www.sportdres.dk/ny/Detalje.asp?Sub=36&Category=10&Varen_index=2746

Det er meget effektivt at kunne se hvor fiskene står, og når man dørger,
så er det særlig interessant, at man kan se i hvilken dybde fiskene står.

Hvis du har din egen båd, så vil jeg dog anbefale, at du vælger et
ekkolod hvor transduceren bliver fastmonteret. Mit valg af et
transportabelt ekkolod skyldes udelukkende, at jeg er medlem af
Fiskeringen, og at jeg fisker fra mange forskellige både.

Jeg var også på Ørresund i lørdags, vi sejlede med Baltic Star fra
Kalkbrænderihavnen, i starten fiskede de fleste målrettet efter torsk på
bunden, og det gav ikke rigtig noget.

Men da vi skiftede taktik og satte et sildeforfang på, så fangede vi også
en hel del pæne torsk, og det handlede simpelthen om, at torskene gik
under sildestimerne som stod ca. 10 meter over bunden.

Og læren er, at efteråret er en vanskelig tid, der er i overflod af
naturlig føde til torsken, og den står ikke konsekvent lige over bunden.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen