Ny frontpage
Fra : Bent Johannisson

Dato : 07-11-07 22:50

Hej,
Jeg fortæller (underviser) lidt om hjemmesider og bruger
Frontpage 2003, mit problem at mine kursister ikke kan købe
Frontpage 2003, så de kan øve sig hjemme.
Mit spørgsmål er om der er nogen der kan anbefale et tilsvarende
program. Jeg er selv godt tilfreds med Frontpage 2003 som
grundlag til mine hjemmesider, men bliver nok nødt til at skifte
til en andet.
Bent Johannisson

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : enkvinde

Dato : 07-11-07 23:53

"Bent Johannisson" <bent@johannisson.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> program. Jeg er selv godt tilfreds med Frontpage 2003 som
> grundlag til mine hjemmesider, men bliver nok nødt til at skifte

Jeg vil foreslå nvu, eller rettere afløseren kompozer, som er open source,
laver ordentlig kode baseret på css og har dansk sprogfil. Derudover er den
gratis, og er ligesom frontpages en wysiwyg editor.

Endvidere kan du forholdsvis hurtig sætte dig ind i den, ved at læse med her
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-nvu.html#download

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Bent Johannisson

Dato : 08-11-07 08:16

enkvinde wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> gratis, og er ligesom frontpages en wysiwyg editor.
>
> Endvidere kan du forholdsvis hurtig sætte dig ind i den, ved at læse med her

Kære Eva tak for dit venlige svar, men når jeg skal bruge Kompozer er der ikke
en install eller setup link, så det jeg må bruges, som en exe fil og når jeg
vil bruge og installere den danske sprogpakke kan den ikke findes. Jeg bruger
Internet Explore som min browser.
Hilsen Bent Johannisson

Fra : enkvinde

Dato : 08-11-07 18:19

--

> [...]
> jeg
> vil bruge og installere den danske sprogpakke kan den ikke findes. Jeg

Her finder du kompozer pakket som zip filer
http://www.kompozer.net/download.php
og her finder du sprogpakkerne http://www.kompozer.net/l10n/

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk