Formulardata sendt via e-mail-2
Fra : Kurt G

Dato : 03-11-07 13:45

Jeg forsøger at lave en indmeldingsformular, hvor der ved tryk på 'Send'
skal sendes en e-mail til kasseren med data fra formularen.
Det påstås der i et hæfte fra Libris, at man kan gøre det ved at skrive
noget lignende:
<form method="POST" action="mailto:KASSERENS_MAILADRESSE" name "Indmelding i
xxx" >
Dette starter blot min mail op med modtageradressen udfyldt.

Hvad skal man gøre for at få data overført?

Mvh Kurt

Jeg glemte 'mailto:' i linien!

Fra : enkvinde

Dato : 03-11-07 16:05

> [...]
> i xxx" >
> Dette starter blot min mail op med modtageradressen udfyldt.
>
> Hvad skal man gøre for at få data overført?

mailto: giver som du så rigtig har opdaget, at postprogrammet åbner.

FrontPages formularer er jeg langt fra klog på - faktisk har jeg aldrig
forstået logikken bag Men jeg har da en form som virker (den tager jeg
dog ikke æren af) men ser jeg på koden i den så står der bla. flg.

<form method="POST" name="Medlemsservice - medlemsmøde"
action="--WEBBOT-SELF--"
onSubmit="location.href='../_derived/nortbots.htm';return false;"
webbot-onSubmit>
<!--webbot bot="SaveResults" startspan S-Email-Format="HTML/DL"

Her er action altså, at den sender til webbot(nortbots.htm) som ordner det
praktiske. Måske det kan lede dig på sporet.

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle

Fra : Kurt G

Dato : 03-11-07 17:57

> [...]
>
> Her er action altså, at den sender til webbot(nortbots.htm) som ordner det
> praktiske. Måske det kan lede dig på sporet.

Noget lignende har jeg set i et eksempel, men umiddelbart gav det en
fejlmelding.
Er 'norbots.htm' en side, som du har lavet til at efterbehandle eller er den
fra din udbyders bibliotek?

Mvh Kurt

Fra : enkvinde

Dato : 03-11-07 18:38

> Noget lignende har jeg set i et eksempel, men umiddelbart gav det en
> fejlmelding.
> Er 'norbots.htm' en side, som du har lavet til at efterbehandle eller er
> den fra din udbyders bibliotek?

norbots.htm er noget FrontPages halløj. Den ligger i en skjult mappe
"_derived" på webstedet (du kan se den, hvis du kigger via stifinder og har
tilladelse til at se skjulte filer)

Åbner jeg norbots.htm så kan jeg læse flg. "Side med kørselskomponent i
FrontPage. Du har sendt en formular eller fulgt et hyperlink til en side,
som kræver en webserver og FrontPage-serverudvidelser for at fungere
korrekt. Denne formular eller en anden FrontPage-komponent virker korrekt,
hvis du udgiver webstedet på en webserver med FrontPage-serverudvidelser."

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Kurt G

Dato : 03-11-07 19:05

"enkvinde"
KLIP
> [...]
> hvis du udgiver webstedet på en webserver med FrontPage-serverudvidelser."

Ja, det var den meddelelse, jeg har set.
Det vil sige, at din udbyder understøtter det! Da jeg prøvede hos min
udbyderm fik jeg en fejlmelding.

Når du bruger det, hvad får du så eksempelvis tilsendt til din mail?

Mvh Kurt

Fra : enkvinde

Dato : 03-11-07 20:16

> [...]
> udbyderm fik jeg en fejlmelding.
>
> Når du bruger det, hvad får du så eksempelvis tilsendt til din mail?

Jeg får en simpel tekstfil uden linjeskift, men det funker
Og ja, selvfølgelig understøtter min udbyder FrontPages, ellers er der ikke
så megen ide i at bruge FrontPages særlige funktioner.

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 05-11-07 21:40

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og ja, selvfølgelig understøtter min udbyder FrontPages, ellers er der
> ikke så megen ide i at bruge FrontPages særlige funktioner.

Hvorfor ikke bare bruge FP. Højreklik et tomt sted i formularen,
Indstillinger for formular, Egenskaber for formular, klik på
>Indstillinger<, vælg fanen: E-mail-resultater, skriv e-adressen i
feltet: Send resultater til e- mail- adressen.
Det virker som regel.

--
Henning
Hotmail-adressen er kun til spam/junkmail