Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Kommende kæmpe el-regning fra Dong eller h~
Fra : Reiner Hass

Dato : 15-11-07 21:41

Får min el fra Dong Energy . Bor i en lejlighed uden el-varme.

Har lige været ude og checke mit årlige forbrug :

Sidste aflæsning : 5569 kw ( 01.12.2006 )

Aktuel aflæsning : 8117 kw ( 15.11.07 )

Da jeg indtastede mine oplysninger. Fik jeg besked om jeg var sikker på de
indtastede oplysninger, da
det var langt over det forventede. Med sved på panden gik jeg ind på
sammenligne
med andres forbrug. Og det var 100% højere end de fleste !

Gisp. har ikke ændret strømadfærd væsentligt siden 2006. Så den fanger jeg
ikke :

Hvad kan jeg forvente at komme til at slippe når opgørelsen på det faktiske
forbrug kommer ??

.....desværre står den på 8117, jeg dobbelt checket

Fra : Reiner Hass

Dato : 15-11-07 21:49

Glemte at skrive ; jeg bor i København

Fra : Jens G

Dato : 15-11-07 21:54

On Thu, 15 Nov 2007 21:41:24 +0100, "Reiner Hass" <nope@nope.dk>
wrote:

>Hvad kan jeg forvente at komme til at slippe når opgørelsen på det faktiske
>forbrug kommer ??
>
>....desværre står den på 8117, jeg dobbelt checket

Hvis måleren sidste år stod på 5569, og den nu står på 8117, giver det
et forbrug på 2548 kwh ~4000kr.

Hvis du har betalt det halve a conto, må ekstraregningen blive på ca.
2000kr.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Reiner Hass

Dato : 15-11-07 21:58

> [...]
> et forbrug på 2548 kwh ~4000kr.
>
> Hvis du har betalt det halve a conto, må ekstraregningen blive på ca.

Puha - tak skal du ha' . Jeg havde forventet et eller andet rædselsbeløb,
som
man til tider læser om. Somsagt mange tak for oplysningen.

Fra : KN

Dato : 15-11-07 23:00

Omkring 2500 KW på 1 år - det er da ca. ingenting - lad være at klage over
det.

Knud

Fra : alexbo

Dato : 15-11-07 23:31

"Reiner Hass" skrev

> Hvad kan jeg forvente at komme til at slippe når opgørelsen på det
> faktiske forbrug kommer ??

2548 kWh a ca 2 kr. ca 5.000 kr ialt

Men det var måske en ide at holde øje med forbruget.
Du kan helt primitivt aflæse måleren en aften, slukke alt undtagen køl/frys,
og se næste morgen hvad de egentlig bruger.
Eller låne en måler på biblioteket, og måle strømforbruget på dine
forbrugere.
Et stort forbrug er meget ofte køl/frys, en fryser der kører hele tiden for
at holde -30gr. koster meget.

mvh
Alex Christensen

Fra : Reiner Hass

Dato : 15-11-07 23:53

> [...]
> forbrugere.
> Et stort forbrug er meget ofte køl/frys, en fryser der kører hele tiden

Jeps. Og det sidste har jeg, og det er netop en nyanskaffelse siden 2005-6.
men alligvel syntes jeg det er en lidt voldsom stigning.

Fra : alexbo

Dato : 16-11-07 11:26

"Reiner Hass" skrev >> Et stort forbrug er meget ofte køl/frys, en fryser
der kører hele tiden

> Jeps. Og det sidste har jeg,

Forhåbentlig ikke en fryser der forsøger at holde -30gr.
Mål temp. i fryseren den bør ikke være lavere end -18, måske har den en
indfrysningsknap der er tændt, så kører den på fuld kraft hele tiden.

mvh
Alex Christensen

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 17-11-07 17:37

"Reiner Hass" <nope@nope.dk> skrev i en meddelelse

>Med sved på panden gik jeg ind på
> sammenligne
> med andres forbrug. Og det var 100% højere end de fleste !

Pjat - Min sidste regning lød på 1.145.994,23 (der er vistnok noget med at
de digitale målere kan køre baglæns ved fejl - de skiftede den ihvertfald

Fra : KN

Dato : 17-11-07 19:22

"Reiner Hass" <nope@nope.dk> wrote in message
> det var langt over det forventede. Med sved på panden gik jeg ind på
> sammenligne
> med andres forbrug. Og det var 100% højere end de fleste !

Bor du i et værelse eller lignende? 2500 kw er i hvert fald ikke 100% højere
end de fleste.
Jeg vil tro at gennemsnittet for lejligheder/huse ligger mellem 3000 og 5000
kw pr. år.

Knud

Fra : F.Kold

Dato : 19-11-07 06:52

Bor i 277 m2 hus på Fyn.

Forbrug i 2006 = 3603 kWh
Forbrug i 2007 = 3200 kWh - ind til videre...

F.Kold