Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvor meget har du til dig selv...
Fra : JAS

Dato : 15-11-07 12:36

Hejsa

I forbindelse med en forestående skilsmisse har jeg kigget lidt på min
økonomi, men da vi endnu ikke er flyttet fra hinanden pga. den ene part
mangler en lejlighed, er det svært at forholde sig til rigtigt.
Vi har 2 børn og skal have en boende på hver adresse, så inden af os kan
desværre få boligsikring.

Så derfor vil jeg spørge:
Hvor meget har du til dig selv når alle udgifter er betalt ??
Hvor meget er nødvendigt for at kunne have en ok dagligdag og kunne hygge
lidt for og om ungerne ??

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 15-11-07 14:13

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> Hvor meget har du til dig selv når alle udgifter er betalt ??
> Hvor meget er nødvendigt for at kunne have en ok dagligdag og kunne hygge

Det er desværre meget individuelt, men når alle faste udgifter er betalt,
vil jeg mene, at 6-7.000 om måneden er minimum.

Fra : Martin

Dato : 15-11-07 14:17

> Det er desværre meget individuelt, men når alle faste udgifter er betalt,
> vil jeg mene, at 6-7.000 om måneden er minimum.

Nej det er det ikke. 3-4000 kan godt gøre det men så heller ikke meget
mindre. Surt for dem som er på SU uden en biindtægt ;/ Så er der dømt
kollegiebolig og pasta med ketchup ;/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 15-11-07 14:31

"Martin" <jadahva@hotmail.com> wrote in message

> Nej det er det ikke. 3-4000 kan godt gøre det men så heller ikke meget
> mindre.

Med børn?

Fra : Martin

Dato : 15-11-07 15:10

> Med børn?

Kommer an på hvor mange der er. Det er i al fald ca det jeg overlever af
trods jeg har et enkelt af slagsen. Og det er også det spørgeren får såvidt
jeg kan se.

Fra : Martin

Dato : 15-11-07 15:12

Hvorfor skulle i forresten ikke kunne få boligsikring fordi i så får 1 barn
hver? Enhver som bor i lejebolig kan få et-eller-andet beløb?

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-11-07 18:00

Martin skrev den 15-11-2007 15:12:
> Hvorfor skulle i forresten ikke kunne få boligsikring fordi i så får 1
> barn hver? Enhver som bor i lejebolig kan få et-eller-andet beløb?

Nope, det kan "enhver" ikke.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-11-07 18:06

JAS skrev den 15-11-2007 12:35:
> [...]
> desværre få boligsikring.
>
> Så derfor vil jeg spørge:
> Hvor meget har du til dig selv når alle udgifter er betalt ??

hvad betegner du som /alle udgifter/?

for en ok-dagligdag og hygge er vel en del af /alle udgifter/
Og hvad er en ok-dagligdag?
Og hvad er hygge?
Involverer disse to begreber udgifter?

> Hvor meget er nødvendigt for at kunne have en ok dagligdag og kunne
> hygge lidt for og om ungerne ??

Nødvendigt? Det er vist mere noget filosofisk omkring hvad
/nødvendigt/ og /hygge/ er for en størrelse.

Når man kommer ud i en situation, hvor man ikke længere har de samme
penge som man havde tidligere, så bør man gå ind og kigge på de /bløde
værdier/ man ønsker at udleve i dagligdagen.