Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Fair fradrag ved firma i privaten.
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 14-11-07 21:40

Hej alle sammen

Jeg er ikke helt klar over om jeg er endt i det rette forum.

Jeg har pr. 1/11 i år fået mig et CVR-nummer i mit lille en-mands
autovæksted.

Jeg bor på en landejendom, hvor jeg har indrettet 50 kvm værksted i den ene
standbygning. Hele opbygningen er fortaget af mig selv og har kostet ca.
100.000 kr i materialer.

Der er vel ikke nogen fornuft i at firmaet betaler husleje, da jeg bliver
beskattet som privatperson af beløbet.

Hvad med varmeudgifter og strøm? Jeg kan ikke måle værkstedets forbrug
seperart, så jeg bliver nød til at anslå, men er det godt nok til skattefar?
Hvordan anslår jeg varme og el forbruget på et værksted? Vi har lige fået
nyt varmeanlæg og kender derfor ikke husets udgifter før værkstedet.

Hvad gør jeg så det bliver fair for både skattefar og mig?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-11-07 00:11

> Hvad med varmeudgifter og strøm? Jeg kan ikke måle værkstedets forbrug
> seperart, så jeg bliver nød til at anslå, men er det godt nok til
> skattefar?

Sikkert ikke, men lige netop med strøm kan du klare det med en bimåler og så
få den plomberet. Det koster kun elektrikeren.

Mvh Maria