radeon hd2600xt spørgsmål
Fra : not@home.se

Dato : 12-11-07 17:18

hej jeg har købt sådan et kort og jeg har store problemer med
driverene eller også er det min dualcore cpu jeg fatter ikke at
halflife lukker hele computeren ned når jeg lukker for spillet og det
har også lukket ned for skærmen når jeg har startet det op. er det
generelt at der stadig er problemer med atidriverene ?

jeg har ellers altid haft nvidiakort men købte dette da det skulle
understøtte HD i mit tvprogram men det har jeg aldrig fundet ud af
hvordan man gør altså indlæse codec osv hvis nogen har styr på det vil
jeg også meget gerne høre om det ?

men jeg kan godt spille Doom 3 og unreal 3 uden problemer overhovedet
kan det virkelig være rigtigt at min cpu eller grafikkort ikke kan
klare halflife 2 ? findes atidriverne ikke på dansk ? eller er der
forklaringer på indstillingerne et sted på dansk altså indstillingerne
i catalyst control center ?

puha jeg savner mit gamle nvidiakort håber at der er en simpel
forklaring på at det her kører af helvedes til at det bare er mig der
ikke kan finde ud af det måske

Fra : Hagar

Dato : 12-11-07 17:36

<not@home.se> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> puha jeg savner mit gamle nvidiakort håber at der er en simpel
> forklaring på at det her kører af helvedes til at det bare er mig der

Prøv med drivere her fra http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php
Du skal huske at fjerne dem du har nu, og så installere dem jeg linker til.

Hagar

Fra : not@home.se

Dato : 12-11-07 21:08

>Prøv med drivere her fra http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php
>Du skal huske at fjerne dem du har nu, og så installere dem jeg linker til.
>
>Hagar

ok så har jeg hentet den, og den som "hans" linkede til så vil jeg
prøve dem i morgen eller en af dem til at starte med

er det kun HD-kortene der er problemer med ? er det fordi at det er en
ny type grafikkort ?

de der omegadrivere er det en form for betadrivere ?

Fra : Hagar

Dato : 12-11-07 22:09

> [...]
> ny type grafikkort ?
>
> de der omegadrivere er det en form for betadrivere ?

Omega driverne er nogle finpudsede drivere som nogle folk sidder og piller
i, de får lidt mere ud af dit grafikkort end standard driveren.

Hagar

Fra : not@home.se

Dato : 12-11-07 17:36

ps jeg har en atlon 64 5000dualkerne msi bundkort sata2 ddr2 crosfire
og 2 giga corsair ram og så radeon hd2600xt windows xp pro sp2 kan
der være noget af dette der bare ikke passer sammen ?

jeg syntes bare at jeg har haft utroligt mange problemer med især
grafikken siden denne maskine blev samlet , nogle gange når jeg
starter op så er proceslinien på skrivebordet dobbelt så stor og der
er streger midt på skærmen men så går jeg lige ind og indstiller
opløsningen til en anden opløsning og så tilbage igen og så er alt
godt igen (suk) skal der indstilles alt muligt inde i catalyst
control center ? eller kan man bare alade det være standard ?

Fra : Hans

Dato : 12-11-07 17:51

not@home.se wrote:
> [...]
> godt igen (suk) skal der indstilles alt muligt inde i catalyst
> control center ? eller kan man bare alade det være standard ?

De nyeste Catalyst drivere 7.10 til HD kortene er noget værre skrald. Prøv
og gå tilbage til version 7.9 og se om dine problemer ikke skulle forsvinde:

http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonxprevious-xp.html

Hans

Fra : not@home.se

Dato : 13-11-07 18:20

jeg kunne ikke få omegadriveren til at virke men 7.9 driveren kører
lige nu og virkede fint med half life2 jeg instalerede den uden
catalyst controlcenter, det behøver jeg jo faktisk ikke vel ? kan det
have været det som har drillet eller er det selve driveren ?