Hvordan trækker jeg bedst fugle til brætte~
Fra : 7c

Dato : 11-11-07 22:13

Jeg er igang med at lave et sted hvorfra jeg kan fotografere fugle. Jeg vil
gerne trække flest mulige til og har købt det sædvanlige korn og nødder. Men
jeg vil lige høre om hvad man ellers kan gøre for at få et mere varieret
fugleliv på brættet?

Vh.

Søren

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 11-11-07 22:49

On Sun, 11 Nov 2007 22:13:22 +0100, 7c wrote:

> [...]
> jeg vil lige høre om hvad man ellers kan gøre for at få et mere varieret

Det korte råd er at du skulle have startet med at fodre engang i foråret.
Og når fugle er vant til at der er noget at finde der så kommer de. Foder
varieret gerne med bær og fugt - husk også vand i kolde og tørre perioder.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 70 - 200 f/2.8L IS USM

Fra : 7c

Dato : 12-11-07 09:26

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> varieret gerne med bær og fugt - husk også vand i kolde og tørre perioder.

Tak for svaret! Er der nogle bestemte frugter og bær man skal gå efter, hvis
man rigtig skal kræse for dem ?

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 12-11-07 21:20

On Mon, 12 Nov 2007 09:26:03 +0100, 7c wrote:

> "Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> Tak for svaret! Er der nogle bestemte frugter og bær man skal gå efter, hvis
> man rigtig skal kræse for dem ?

Jeg fodrer med de ting jeg har i huset. Mest solsikkekerner, men også
hampfrø og jordnødder. Har også skåret æbler i stykker og fodret med.
Bruger ikke noget fast udover solsikkekernerne. Og jeg fodrer heller ikke
hver dag, men det burde jeg gøre.

Fra : 7c

Dato : 12-11-07 22:21

> [...]
> --
> M.v.h
> Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 70 - 200 f/2.8L IS USM

Ok! Takker!

Lækkert objektiv iøvrigt.

Vh.

Søren

Fra : Max

Dato : 12-11-07 22:38

Hej Søren

> Ok! Takker!

Der er forøvrigt lidt "hvor fugle er, kommer fugle til", hvis
man altid har mange fugle i haven, ja så kommer der
mange strejfere forbi også. En billig og nem måde at
have en stor bestand af grå- og skovspurve på er at
fodre dem med havregryn. Bare sørg for at foderpladsen
er tør altid, så kan man for 4 kroner fodre så mange
spurve at man tror det er løgn. Hvis man så suplere med
fedtkugler, lidt fuglefrø og solsikkekerner, brød når man
har det, gamle æbler og så vidre. Ja så har man basis
for et rigt fugleliv i haven. Dog er det ikke altid sjovt
med de mere specielle gæster, vi har bl.a. et stor
flagspætte par, de ordner nemt en 4-5 fedtkugler
på en dag :) Vi har også spurvehøge, men de sørger
selv for kosten :)

--
Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-11-07 01:05

En vigtig ting er også, at der altid er vand at finde i haven.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 13-11-07 09:56

Hej Preben

> En vigtig ting er også, at der altid er vand at finde i haven.

Ja, og der skal også være gemmesteder, jo mere "vildnis"
jo bedre. Foderstedet må helst ikke ligge for langt ude i de
åbne områder.

--
Mvh Max

Fra : 7c

Dato : 13-11-07 17:57

> [...]
>
> Ja, og der skal også være gemmesteder, jo mere "vildnis"
> jo bedre. Foderstedet må helst ikke ligge for langt ude i de

________

Tak for guldkornene

Søren