Hjælp til køb af billig dressursaddel?
Fra : Christian, Odense

Dato : 06-11-07 17:59

Hej NG!

Jeg står og skal købe en dressursaddel til den hest jeg rider på og
jeg er i tvivl om hvad der er det bedste køb, da den ikke må koste ret
megetb (~4000).. Skal jeg investere i en billig ny saddel eller skal
jeg hellere købe en forhenværende dyr saddel brugt?
Det er vigtigt for mig at der er meget god knstøtte i sadlen og jeg er
i tvivl om jeg får det i en billig saddel.. omvendt skal man højst
sansynligt omstoppe en brugt saddel før den er klar til brug og kan
derfor nok ikke bruge særlig meget på selve sadlen.

Jeg har haft kig på en Wintec 500 CAIR, da den bare skal have pumpet
puderne til inden den er klar til brug, men jeg kender ikke nogen der
har prøvet denne saddel og er i tvivl om den har god støtte.

Håber der er nogen der kan give mig et godt råd!

Venlig hilsen
Maria