Aktier m.m.
Fra : hansen

Dato : 05-11-07 17:58

Der er nogle som spørger hvordan kommer man i gang med aktiehandel ?

Det er højest sandsynlig IKKE nu det skal ske, vi står over for, om ikke
kollaps så en stor nedgang i kurser og også indenfor bygeri.

Som regel er det private investorer som kommer senest ind, og senest ud.

Så vent , eller for de som er i gang få solgt inden det skrider.

Mvh
Hans..

Fra : Hans

Dato : 08-11-07 19:31

> Det er højest sandsynlig IKKE nu det skal ske, vi står over for, om ikke
> kollaps så en stor nedgang i kurser og også indenfor bygeri.

Hvad bygger du det på?

Fra : Lou

Dato : 13-11-07 12:52

On Mon, 5 Nov 2007 17:57:50 +0100, hansen wrote:

> [...]
>
> Som regel er det private investorer som kommer senest ind, og senest ud.
>
> Så vent , eller for de som er i gang få solgt inden det skrider.

Nej, ikke lige nu og her, men vi nærmer os en form for bund, hvor det netop
vil være opportunt at starte til lave kurser. Jeg ville dog vente nogle
dage/uger endnu og først købe min første aktie, når der er sikre tegn på,
at det nuværende dyk er overstået. Om vi skal helt ned at vende, kan kun
tiden vise.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-11-07 16:16

Den 13-11-07 12.51 skrev Lou følgende:

> Nej, ikke lige nu og her, men vi nærmer os en form for bund, hvor det netop
> vil være opportunt at starte til lave kurser.

Hmm. OMXC lå på 424 for et år siden, og dengang var alt over 400 rigtigt
godt. Indekset er så steget pænt over året, dog med enkelte dyk, hvoraf
ét gik ned til godt 450. Indekset har toppet i 519, men er siden røget
tilbage til knap 490 pt.

Jeg kan simpelthen ikke forstå, med hvilken begrundelse du kan kalde det
nuværende niveau for "lave kurser" og "en form for bund". Ser vi bort
fra det seneste halve år, er det et rekordniveau. Der er langt ned til
bunden.

> Om vi skal helt ned at vende, kan kun tiden vise.

Ja, men der er mange tegn på, at det ikke ser for godt ud. Ikke mindst
med tanke på kreditkrisen og boligkrisen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.