Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Underlig paksis...
Fra : Martin Christiansen

Dato : 04-11-07 22:00

I marts 2006 oprettede jeg en kassekredit i min bank (Sydbank) til
finansiering af vores nye bil. Jeg fik den på meget favorable vilkår (Kr.
2.000 i stiftelsesprovision, 3.75% variabel rente, trækningsret op til
250.000 og ingen aftale om afvikling på en bestemt måde eller til en bestemt
dato).

Nu, efter 1½ år er renten så steget til 5.75%, og det er da stadig OK, når
man tager den generelle renteudvikling i samme periode i betragtning. Men -
synes I det er rimeligt, at jeg er afskåret fra at kunne følge med i,
hvordan renten udvikler sig på min kassekredit?

Først troede jeg, at det var en teknisk fejl, at jeg ikke kunne se den
aktuelle rentesats i min Netbank, men så ved et besøg i banken i torsdags
fortalte min søde bankrådgiver mig, at det sandelig var sådan med vilje! Jeg
kunne naturligvvis til enhver tid ringe og få den aktuelle rentesats at
vide, men det ville kræve en opringning fra min side. Hun fortalte også, at
hun uden videre kunne skrue op og ned på renten, uden at hun behøvede at
informere mig om det (hvilket hun dog i samme åndedrag sagde, ville være
dumt af hende at gøre).

Hvad siger I andre? Kan I andre heller ikke se jeres kassekreditrentesats på
jeres netbank?

-Martin.

Fra : Jens G

Dato : 04-11-07 22:16

On Sun, 4 Nov 2007 21:59:31 +0100, "Martin Christiansen"
<martin@martFJERNinogkarin.dk> wrote:

>Hvad siger I andre? Kan I andre heller ikke se jeres kassekreditrentesats på
>jeres netbank?

Jeg kan se den for min kassekredit hos Nordea.
De måtte gerne holde den skjult, hvis det kunne bringe den ned på
5,75%, for den er nemlig 9,3%

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 04-11-07 22:27

> Hvad siger I andre? Kan I andre heller ikke se jeres kassekreditrentesats
> på jeres netbank?

Hos Danske Bank kan man uden problemer se renten under fanebladet
kontovilkår.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : KN

Dato : 05-11-07 06:59

Ja i Nordea er det ikke noget problem at finde aktuelle rentesatser i
Netbanken.

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 21:18

"Martin Christiansen" <martin@martFJERNinogkarin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

I Jyskenetbank kan man også sagtens se sin rentesats. Endvidere bliver det
noteret på kontoudtog når renten stiger/falder.

/bo

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 06-11-07 22:33

"Martin Christiansen" <martin@martFJERNinogkarin.dk> wrote in message

> Hvad siger I andre? Kan I andre heller ikke se jeres kassekreditrentesats
> på jeres netbank?

Jeg kan se rentesatsen på mine konti i både jyske Bank & Alm. brand bank.

// Kim

Fra : Leif Neland

Dato : 16-11-07 10:44

> [...]
> dumt af hende at gøre).
>
> Hvad siger I andre? Kan I andre heller ikke se jeres kassekreditrentesats

Kan også se rentesatsen i LPK

Fik du nogen begrundelse for at det skulle være hemmeligt?

Jeg ville ringe hver dag og spørge hvad renten var i dag...

Leif