Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Rykkergebyr
Fra : Joakim

Dato : 04-11-07 19:10

Hej

Jeg fik smidt et girokort ud og har nu fået tilsendt et nyt inkl.
et rykkergebyr på 150 kr.

Jeg synes umiddelbart at det lyder en anelse dyrt.

Hvad siger reglerne om hvor meget der må opkræves i rykkergebyr.

Joakim

--
"I fight for my corner, and I leave when the pub closes"

Fra : Jens G

Dato : 04-11-07 19:52

On Sun, 4 Nov 2007 19:09:34 +0100, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Jeg synes umiddelbart at det lyder en anelse dyrt.
>
>Hvad siger reglerne om hvor meget der må opkræves i rykkergebyr.

Firmaer må kræve 100kr pr gang, hvilket vist skulle svare nogenlunde
til det man skønner det koster at udsende en rykker.

Det offentlige må dog opkræve mere, vist op til 250kr, og man kan så
spekulere over om det er fordi man i det offentlige arbejder
langsommere, så det dermed bliver dyrere.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Joakim

Dato : 05-11-07 06:55

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogenlunde
> til det man skønner det koster at udsende en rykker.

Ok. Tak for oplysningen.

Jeg kan se at der er tale om rentelovens § 9b, stk 1.

Den må jeg så henvise til overfor kreditor.

Joakim
--
"I fight for my corner, and I leave when the pub closes"