Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Fradrag ved udlejning af bolig
Fra : JaAndersen@gmail.com

Dato : 29-10-07 15:52

Hvordan forholder det sig med bundfradraget på 24.000 kroner i
forbindelse med udlejning af helårsbolig?

Er med på det når det "kun" er fx en ejerlejlighed man udlejer

Man hvad hvis man køber en mere - får man så også et nyt fradrag på
24.000 kroner?

Og er der noget loft for hvor mange boliger man må eje og udleje som
privatperson??

VH

JaAndersen

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-10-07 23:49

JaAndersen@gmail.com skrev den 29-10-2007 15:52:
> [...]
> 24.000 kroner?
>
> Og er der noget loft for hvor mange boliger man må eje og udleje som

Hvis du har en ejendom
http://www.skat.dk/vejledninger/personserien/Pnr_04_ver%208_0.pdf
Bundfradraget følger personen.

Hvad hvis du havde to arbejdsgivere, skulle du også have to personfradrag?

Hvis du har flere ejendomme, så er følgende materiale relevant:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=86005&chk=201139#pos

antal boliger du må eje....lige så tosset du vil hhv. har råd til.
(når vi ser bort fra evt. beboelsespligt, men det er ikke skattemæssigt)

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Poul Christensen

Dato : 30-10-07 07:56

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote in

> Hvis du har en ejendom
> http://www.skat.dk/vejledninger/personserien/Pnr_04_ver%208_0.pdf
> Bundfradraget følger personen.

Som det fremgår af linket gælder reglen om bundfradraget kun når det er
del af ejendommen, der udlejes. Udlejer du heler ejendommen gælder
reglerne i linket nedenfor.

> Hvis du har flere ejendomme, så er følgende materiale relevant:
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=86005&chk=201139#pos

mvh poul christensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-11-07 01:31

Poul Christensen skrev den 30-10-2007 07:56:

> Som det fremgår af linket gælder reglen om bundfradraget kun når det er
> del af ejendommen, der udlejes. Udlejer du heler ejendommen gælder
> reglerne i linket nedenfor.

takker, den detalje havde jeg overset.

Det kan godt være, at jeg ikke ramte plet, men jeg ramte da i det
mindste målskiven

Fra : JaAndersen@gmail.com

Dato : 30-10-07 11:47

Tak for hurtig svar...

Kan godt se det ville være smart (men også urealistisk) med 2 fradrag
hvis man har 2 jobs :)

En del af ejendommen der udlejes, når nu lejligheden er en del af
flere - er det så hele boligen jeg har lejet ud?

Sagt på en anden måde, kan jeg bruge bundfradraget på 24.000 eller ej?

For synes da ikke jeg får ret meget fradrag hvis det pludselig bliver
betragtet som selvstændig virksomhed :(

Eller har man altid bundfradraget ligegyldigt hvilken metode der
anvendes?

Vil gerne, om muligt, være fri for at lave regnskab over det...

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-10-07 13:22

<JaAndersen@gmail.com> wrote in message
>Man hvad hvis man køber en mere - får man så også et nyt fradrag på
>24.000 kroner?

Nej.

>Og er der noget loft for hvor mange boliger man må eje og udleje som
>privatperson??

Nej.