Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Spørgsmål om fradrag
Fra : KL

Dato : 25-10-07 15:16

Hej

Jeg er studerende, og har derfor SU som min eneste indkomst. Inden
studiestart i år, har jeg arbejdet, hvilket har gjort,
at jeg nu har nogle fradrag jeg kan trække fra i skat.
Efter fradragene vil jeg så have omkring 6000 kroner (inkl.
beskæftigelsesfradrag mv.) i personligt fradrag pr. måned.
Mit spørgsmål i den forbindelse:
SU er på 4852,- men mit fradrag er på 6000. Hvad sker der med de resterende
~1200 som jeg ikke når at få brugt?

På forhånd tak

Fra : KN

Dato : 25-10-07 16:47

"KL" <1234@1234abc.com> wrote in message
> [...]
> SU er på 4852,- men mit fradrag er på 6000. Hvad sker der med de
> resterende ~1200 som jeg ikke når at få brugt?

Hvis det er hele sandheden - så er det bad luck - du slipper for at betale
skat, men får intet for de yderste 1200 kr fradrag.

Hvordan kan du i øvrigt opnå et årligt fradrag på 72000 kr med en indtægt på
kun knap 60.000 kr ??
Som jeg læser det har du haft en højere indtægt i de første måneder således
at årsindtægten over stiger de 72000 og så får du naturligvis fuld
anvendelse for dit fradrag - den endelige skatteberegning foretages pr.
kalenderår - og ikke på månedsbasis.

Knud

Fra : KL

Dato : 25-10-07 16:59

> [...]
> anvendelse for dit fradrag - den endelige skatteberegning foretages pr.

Jeg har arbejdet på fuldtid fra Januar til September. Grunden til mit
fradrag pludselig er så høj er, at jeg først nu kunne få overblik over hele
regnskabet. Skats system har så bare selv gjort sådan, at mine fradrag blev
delt op over de resterende ca. 2 måneder af året. Tidligere havde jeg et
fradrag på 3600.
Hvordan ser situationen så ud?

Fra : KN

Dato : 25-10-07 17:04

> [...]
> hele regnskabet. Skats system har så bare selv gjort sådan, at mine
> fradrag blev delt op over de resterende ca. 2 måneder af året. Tidligere

Ikke spor anderledes end tidligere - får du ikke udnyttet det fulde fradrag
nu vil der i marts/april næste år blive udbetalt overskydende skat altså
reelt det du bliver 'snydt' for nu i fradrag. Alt sammen forudsat den
samlede indtægt for 2007 overstiger de samlede fradrag for 2007.

Knud