Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Opgivelse af kontonummer incl. Kontrolcifr~
Fra : SrS

Dato : 23-10-07 17:04

Hej

Jeg er ved at lave en aftale med et firma som omfatter en fast
betalingsaftale. Jeg er dog lidt forundret over at skulle opgive både konto,
udløbsdato og kontrolcifre på en blanket som jeg skal sende til firmaet. Jeg
synes at det er at give en blankocheck til min konto til alle som skulle få
fingre i denne blanket.
Har I andre erfaring/viden/meninger om at opgive sine kontrolcifre ved
udfyldelse af en blanket, som skal sendes via PostDanmark?

SrS

Fra : Jan Nielsen

Dato : 23-10-07 21:16

SrS skrev:
> [...]
> Har I andre erfaring/viden/meninger om at opgive sine kontrolcifre ved
> udfyldelse af en blanket, som skal sendes via PostDanmark?

Jeg har skulle gøre det over en fax til tyskland, men begge dele er
risikable, det er jo nok data til at handle på nettet med.

Fra : Jan Nielsen

Dato : 24-10-07 11:55

SrS skrev:
> [...]
> Har I andre erfaring/viden/meninger om at opgive sine kontrolcifre ved
> udfyldelse af en blanket, som skal sendes via PostDanmark?

Når du iøvrigt sender til flere grupper så brug crosspost, så de holdes
opdateret med samme indlæg...
http://usenet.dk/netikette/crosspost.html

Samme indlæg findes i dk.forbruger

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 24-10-07 19:03

"SrS" <SrS@fjernes_os.dk> skrev i en meddelelse

> Har I andre erfaring/viden/meninger om at opgive sine kontrolcifre ved
> udfyldelse af en blanket, som skal sendes via PostDanmark?

Lad så absolut være!

Det lyder som om det er et betalingskort eller kreditkort som der skal hæves
mange gange på. Det lyder skummelt allerede der, men WoW gør det så:

Problement med kontokortdetaljer på "papir" er at det er næsten umuligt at
annulere aftalen senere hvis man bliver uenige og den anden part ikke vil
samarbejde (som de jo ikke vil hvis det er svindel).

Hvis man ikke har skrevet under på noget kan man i yderste konsekvens melde
sit kreditkort stjålet og stoppe det den vej fordi forhandleren altid skal
kunne bevise over for kortudbyderen at han faktisk har bekræftet kundens ID
før han hæver på kortet - ved hver transaktion. Det kan han hvis din
underskrift er på papiret. Hvis han bare har "tallene" er der nok tvivl for
kortfirmaet til at de holder med dig og afviser betaling.