puch svinet.
Fra : chris

Dato : 04-11-07 21:59

Hej NG.
jeg ska skifte koblingen på min alt for gamle originale utunede puch
maxxxxiiiiiiiii, og min
alt for gamle hjerne kan ikke huske om der er forskel på
koblingerne til en gammel ny model og en ny k model...
går næsten ud fra at man ikke kan putte en kobling fra en p modl over på en
k model ?? eller...
skal snart ud og kigge efter sådan en kobling så indfald fra jer ville være
super.
chris

Fra : Per

Dato : 05-11-07 06:21

chris wrote:
> [...]
> på en k model ?? eller...
> skal snart ud og kigge efter sådan en kobling så indfald fra jer

Ifølge Thansen er der forskel på dem - noget med at man skal bore nogle
huller se her og klik på info på de forskellige koblinger

http://www.thansen.dk/products.asp?c=1399211407&n=-2039460465

/Per

Fra : chris

Dato : 05-11-07 20:09

Hej Per.
¤%¤"&%#""&%Hansen har jeg kigget hos for at finde ud af forskellen, men det
hjalp som sædvanligvis ikke....
jeg kan godt se de vil have man skal bore 6mm huller med gevind... men det
kunne også bare være fordi deres "#%¤#¤/% produkter ikke stemmer overens
med den orginale del..
mvh chris

Fra : Bertel Haarder

Dato : 05-11-07 21:48

Som der står under info på hjemmesiden:

"koblingen kan også tilpasses den gamle Puch Maxi K-model (har koblingsnav
uden bryst). Hvis racer-konlingen anvendes til denne model, skal der bores
to 6 mm. huller og skæres gevind i disse, for at kickstarter-gribehjulet kan
monteres."

Nu er det godt nok temmelig mange år siden, jeg selv legede med maxi, men så
vidt, jeg kan huske, er det rigtig nok, at der skal være huller med gevind i
for at få drevet til kickstarteren til at sidde fast. Og så er det lettere
at få den af igen med en aftrækker....

BH

Fra : chris

Dato : 07-11-07 12:38

Hej BH.
ja jeg har læst deres tekst, men så vidt jeg kan se på tegningen er der
allerede to 6 mm huller... med gevind...
desuden er min tiltro til hva der står på %¤#/&%/&hansens hjemmeside ikke
særlig stor....
så hvis der var nogen der havde noget mere præcis info
end den der står på hansens hjemmeside ville jeg sætte pris på det.
chris