Hvor skal knallert 45 ligge på vejen?
Fra : Henning

Dato : 03-11-07 19:28

Hvor skal en knallert 45 placere sig på vejen? Da jeg tog
motorcykel-kort lærte jeg at jeg skulle fylde som en bil og placere
mig 2/3 ude på kørebanen. Gælder det samme for en K45? Jeg oplever
ofte førerne placerer sig helt ude til højre og nærmest inviterer til
at blive klemt ved en snæver overhaling? Er det fordi de ikke ved
bedre, fordi de aldrig har taget motorcykel-kort? Hvad siger loven?

x-postet til fritid.bil, knallert og motorcykel - vedrører alle
grupper

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-11-07 19:31

In article <q4fpi3h7tlbr9de18sclruk4f820svomab@4ax.com>,
Henning <nej@tak.invalid> wrote:

> Hvor skal en knallert 45 placere sig på vejen? Da jeg tog
> motorcykel-kort lærte jeg at jeg skulle fylde som en bil og placere
> mig 2/3 ude på kørebanen. Gælder det samme for en K45?

Korrekt.

<Jeg oplever
> ofte førerne placerer sig helt ude til højre og nærmest inviterer til
> at blive klemt ved en snæver overhaling?

De lærer det måske en dag de styrter.

> Er det fordi de ikke ved
> bedre, fordi de aldrig har taget motorcykel-kort? Hvad siger loven?

De ved ikke bedre.

Du skal på en K45 placere dig som en bil/MC.

Jeg gør det konstant. Vil en bil overhale må han meget gerne.. men det
bliver som om jeg var stor som en bil. Kan jeg se han er ved, at presse
sig forbi så bliver jeg lige så bred som en lastbil og tvinger ham til,
at overhale ordentlig.

MVh en der er så træt af bilister der ser rødt hver gang de møder en K45.

Fra : Henning

Dato : 04-11-07 19:34

> [...]
>bliver som om jeg var stor som en bil. Kan jeg se han er ved, at presse
>sig forbi så bliver jeg lige så bred som en lastbil og tvinger ham til,

Enig - på trods af jeg kun selv kører bil. Der burde være krav om
kørekort til K45 i stedet for bare bilkørekort.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-11-07 19:37

In article <k34si397pe5f5r25nelekclp8ve0djvatm@4ax.com>,

> Enig - på trods af jeg kun selv kører bil. Der burde være krav om
> kørekort til K45 i stedet for bare bilkørekort.

Det er jeg 100% enig i.

Fra : Max Andersen

Dato : 04-11-07 20:03

Henning wrote:
> [...]
> bedre, fordi de aldrig har taget motorcykel-kort? Hvad siger loven?
>
> x-postet til fritid.bil, knallert og motorcykel - vedrører alle

Jeg har kørt K45 inden jeg købte MC, og grunden til at man ligger i
højre side er simpel:

Når det er mørkt på kongevejen mod københavn en tidlig morgen, og jeg
ligger med 45km/t, så trækker man ind til højre helt automatisk, når en
ladvogn kommer med 110 km/t.

Det har intet med at invitere til overhalinger. Hellere ligge til højre
og ligne en idiot, end at ligge død.

Selv politiet overhaler en K45 med dobbelt optrukne linier. Dog ikke så
åndssvagt som en 'normal' bilist der altid har travlt, og ikke kan se
problemet i at overhale med en halv meter afstand og en forskel på
farten med ca. 60-70km/t. Man bliver intimideret til det.

Max

Fra : p.jarnbak

Dato : 04-11-07 20:15

> Selv politiet overhaler en K45 med dobbelt optrukne linier.

Det er jo også helt lovligt, hvis der ikke er skiltet med forbud
og der ellers er plads nok.
Hej Palle.

Fra : Martin Wittrock

Dato : 04-11-07 21:13

> Det er jo også helt lovligt, hvis der ikke er skiltet med forbud
> og der ellers er plads nok.

Det er da ALTID ulovligt at overhale ved dobbelt-optrukne linjer???

Med få undtagelser som f.eks. en bil med katastrofeblink eller ulovligt
parkerede (man kan vel ikke umildbart få lov til at parkere på en bane med
dobbelt-optrukkede linjer?). Hvis der er en cyklist så må man bare vente
til linjerne ophører, også selvom man ellers kun skulle overskride linjen
med 10%.

Det vil jeg umildbart tro. Ret mig endlig hvis jeg tager fejl - det gør jeg
jo nok.

--
Martin Wittrock (4400 / 2800)
Kawasaki Gpz 500 88 - en dejlig maskine

Fra : Bruno

Dato : 04-11-07 21:28

Martin Wittrock wrote:

> Det er da ALTID ulovligt at overhale ved dobbelt-optrukne linjer???

Nej, det er ulovligt at krydse linjerne reglen siger ikke noget om
overhaling.

> [...]
> til linjerne ophører, også selvom man ellers kun skulle overskride linjen

Korrekt - er der ikke plads så må man ikke overskride bare fordi det går
lidt langsomt. Det er kun stationære forhindringer som gør det ok at
overskride - og så kun med megen agtpågivenhed.

Mvh
Bruno

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 04-11-07 21:33

Martin Wittrock <martin-is-afraid-of-sp@m.dk> skrev :

>Det er da ALTID ulovligt at overhale ved dobbelt-optrukne linjer???

Nej !
--
Jan_stevns

Fra : duff

Dato : 04-11-07 21:55

Martin Wittrock skrev:

> [...]
> med 10%.
>
> Det vil jeg umildbart tro. Ret mig endlig hvis jeg tager fejl - det gør jeg

Overhaling er ikke ulovlig, blot den kan ske forsvarligt og uden at
overskride linierne.

Fra : Niels Pein

Dato : 04-11-07 23:13

"Martin Wittrock" skrev ...

> Det er da ALTID ulovligt at overhale ved dobbelt-optrukne linjer???

Nix.

> Det vil jeg umildbart tro. Ret mig endlig hvis jeg tager fejl - det gør
> jeg jo nok.

Man må ikke overskride linierne, men man må gerne overhale hvis der er plads
nok til det uden at overskride linierne.
--
Mvh. Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : Jørgen E.

Dato : 04-11-07 23:35

"Martin Wittrock" <martin-is-afraid-of-sp@m.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da ALTID ulovligt at overhale ved dobbelt-optrukne linjer???

Det mener jeg nu ikke, hvis ellers du holder dig på de rigtige sider af
linierne. Det ku' da være kønt at skulle ligge 1,5 km. efter en knallert.

Fra : S?ren H?yer Hansen

Dato : 04-11-07 23:52

Jep, der tager du nemlig fejl. Man må gerne overhale ved dobbelt optrukne
linjer, bare man ikke overskrider linjerne (med mindre der er skiltet med
forbud, selvfølgelig)!
Vh
Søren

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 05-11-07 01:00

> [...]

>Nej, det er lovligt at overhale ved dobbelt optrukne linjer, blot linjerne
>ikke overskrides, i.e. man bliver på ens egen kørebanehalvdel.

venlig hilsen

Michael D

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-11-07 07:32

Martin Wittrock wrote:

> Det er da ALTID ulovligt at overhale ved dobbelt-optrukne linjer???

Nej. Det er ulovligt at overskride fuldt optrukne linier, og det er
ulovligt at overhale hvis der er overhalingsforbud (surprise.

Overhaling skal altid ske forsvarligt - med god sideafstand.

> Med få undtagelser som f.eks. en bil med katastrofeblink eller ulovligt
> parkerede (man kan vel ikke umildbart få lov til at parkere på en bane med
> dobbelt-optrukkede linjer?).

Er det ikke mindst 3 meter der skal være fra bil til spærrelinie? Hvis
du kan opfylde det må du gerne parkere (hvis ikke der er andet der
forbyder det).

> Hvis der er en cyklist så må man bare vente
> til linjerne ophører, også selvom man ellers kun skulle overskride linjen
> med 10%.

Ja, men mange mener ikke at cyklister er rigtige mennesker, så der ses
typisk stort på det forsvarlige i overhalingen. Det vil sige - det er
jor forsvarligt for den ene part..

> Det vil jeg umildbart tro. Ret mig endlig hvis jeg tager fejl - det gør jeg
> jo nok.

Til dels.

--
vh
Torben

Fra : Max Andersen

Dato : 04-11-07 21:20

p.jarnbak wrote:

> Det er jo også helt lovligt, hvis der ikke er skiltet med forbud
> og der ellers er plads nok.

Nu overskred de spærrelinierne, som jeg vist ikke skrev, og det må man
ikke. Faktisk klip i kortet.

Men selvfølgelig. Havde vejen været 40 meter bred, havde der ikke været
nogen ko på isen.

Max

Fra : Hagar

Dato : 04-11-07 20:11

"Henning" <nej@tak.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedre, fordi de aldrig har taget motorcykel-kort? Hvad siger loven?
>
> x-postet til fritid.bil, knallert og motorcykel - vedrører alle

Jeg mener det hedder sig at man skal køre som en mc, men parkere som en
cykel. I mine øjne er det en invitation til en et værelset med låg at ligge
midt på kørebanen, så jeg ligger, som nogen i tråden beskriver som åndsvage,
ude til højre, men skal jeg til venstre, så ligger jeg på midterstriben.

Hagar

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 04-11-07 21:22

> Da jeg tog
> motorcykel-kort lærte jeg at jeg skulle fylde som en bil og placere
> mig 2/3 ude på kørebanen.

Færdelsesloven i Danmark siger, at man skal holde til højre. Dette
gælder uanset om du er cyklist, knaller, eu45, mc eller bil.

At jeg også både på MC og bil placerer mig midt i vognbanen, er en
anden sag.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-11-07 21:49

In article <1194207702.895889.23620@y42g2000hsy.googlegroups.com>,
"mbk112@hotmail.com" <mbk112@hotmail.com> wrote:

> Færdelsesloven i Danmark siger, at man skal holde til højre. Dette
> gælder uanset om du er cyklist, knaller, eu45, mc eller bil.

Ja højre _vognbane_ ...

> At jeg også både på MC og bil placerer mig midt i vognbanen, er en
> anden sag.

Næh det er samme sag ;)

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-11-07 07:34

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ja højre _vognbane_ ...

Formuleringen er at man skal placere sig så langt til højre som det er
muligt. Ikke noget om baner. Man har vist blot igen glemt 2-hjulede da
man formulerede lovteksten.

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 05-11-07 07:40

Torben Scheel skrev:

> Formuleringen er at man skal placere sig så langt til højre som det er
> muligt. Ikke noget om baner. Man har vist blot igen glemt 2-hjulede da
> man formulerede lovteksten.

Helt korrekt, men uden jeg har gidet google det, så mener jeg nu også
der er en bestemmelse om at MC og EU45 skal placere sig midt i vognbanen.

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 05-11-07 08:23

On Nov 4, 9:48 pm, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:

> Ja højre _vognbane_ ...

Færdselsloven kap 4 § 15: Kørende skal under hensyntagen til anden
færdsel og forholdene i øvrigt holde så langt til højre som muligt.

> Næh det er samme sag ;)

Nope

Fra : snuden

Dato : 05-11-07 16:09

For år tilbage, kørte jeg på en 45`er op ad langelandsbroen. Jeg var så dum,
at ligge helt ude i højre side. Der er lidt smalt på broen og der var mange
modkørende. I sidespejlet ser jeg en lastbil der vil passere
mig....OKAY...tænkte jeg...og holdt tungen lige i munden...og håbede på det
bedste...lastbilen passerede i en afstand af max 10 cm fra mit styr...der
svedte jeg lidt....men da lastbilen havde passeret...og anhængeren kom....DA
svedte jeg endnu mere....Der skete ikke andet, end at jeg tænkte...fra NU
af, placerer jeg mig som en bil eller mc...

Snuden

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-11-07 07:49

snuden wrote:
> [...]
> svedte jeg endnu mere....Der skete ikke andet, end at jeg tænkte...fra NU
> af, placerer jeg mig som en bil eller mc...

Ja - hvem siger at man behøver fryse på MC/scooter. Som min
kørelærer sagde - begynder du at fryse en kold nat, så sluk lyset. Så
får du hurtigt varmen.

Ærgerligt at blokaden allerede er slut.

--
vh
Torben

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 05-11-07 08:25

On Nov 5, 7:33 am, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Formuleringen er at man skal placere sig så langt til højre som det er
> muligt. Ikke noget om baner. Man har vist blot igen glemt 2-hjulede da
> man formulerede lovteksten.

Færdselsloven deler 2-hjulede op i to grupper:

1. cykler og ikke indregistrede knallerter = Må kun være i den
"højerste" vognbane og skal holde til højre

2. Eu45 + MC = Hold til højre

Fra : Max Andersen

Dato : 05-11-07 09:02

mbk112@hotmail.com wrote:

> 2. Eu45 + MC = Hold til højre

Jeg husker PRÆCIS min kørelærer sige at langsomme køretøjer holder til
højre og hurtige til venstre.

D.v.s. at sportvogne og MC'ere i lyskryds lægger sig i venstre vognbane
og lastbiler, ladvogne, m.v. i højre.

Så det du skriver om MC er ikke korrekt, medmindre den er
langsom(veteran o. lign.)

Max

Fra : Leonard

Dato : 05-11-07 09:14

On Mon, 05 Nov 2007 09:02:05 +0100, Max Andersen wrote:

> Jeg husker PRÆCIS min kørelærer sige at langsomme køretøjer holder til
> højre og hurtige til venstre.

Kørelærere er ofte nogle selvbestaltede eksperter, der desværre også
ofte har nogle selvopfundne regler, som de lærer deres elever.
Din kørelærer burde have frataget retten til at undervise, for det er da
en gang vrøvl han har lært dig der.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Henning

Dato : 05-11-07 09:30

On Mon, 5 Nov 2007 09:13:41 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

> [...]
>ofte har nogle selvopfundne regler, som de lærer deres elever.
>Din kørelærer burde have frataget retten til at undervise, for det er da

Desværre ikke - der var faktisk et lysbillede til teoriprøven der
viste et tosporet lyskryds. Der er rødt lys, i højre bane holder en
lastbil. Hvor vil du som motorcyklist placere dig? Jeg svarede i højre
bane - forkert svar!
Men der er tale om lyskryds og placering, ikke om placering i den
kørende trafik.

Fra : Leonard

Dato : 05-11-07 09:35

On Mon, 05 Nov 2007 09:30:08 +0100, Henning wrote:

> [...]
> bane - forkert svar!
> Men der er tale om lyskryds og placering, ikke om placering i den

Ja, man fylder op fra højre, men hvis der nu ikke holdt nogen i højre
side?

læser jeg som at det gælder uanset om der holder nogen i forvejen.

Fra : Max Andersen

Dato : 05-11-07 10:04

Leonard wrote:

> [...]
> ofte har nogle selvopfundne regler, som de lærer deres elever.
> Din kørelærer burde have frataget retten til at undervise, for det er da

Der var ellers billeder der understøttede tesen, så dansk kørelærer
union må alle være nogle tosser?

Max

Fra : Leonard

Dato : 05-11-07 15:07

On Mon, 05 Nov 2007 10:04:19 +0100, Max Andersen wrote:

> Der var ellers billeder der understøttede tesen, så dansk kørelærer
> union må alle være nogle tosser?

Ja, når du kan drage det ind i diskussionen, som et argument for
placering på vejen, så er der nogen der skal have pengene tilbage.

Fra : Max Andersen

Dato : 05-11-07 15:47

Leonard wrote:

> Ja, når du kan drage det ind i diskussionen, som et argument for
> placering på vejen, så er der nogen der skal have pengene tilbage.

Ja, du har nok ret. Eller ,jeg mener. Du har 100% ret. De kørelærere er
nogle tosser og det er jeg nok også. Men ingen skade sket. Jeg har nu
lært hvad andre åbenbart heller ikke ved er korrekt. Så det skal du da
have tak for.

Og så vil jeg aldrig undre mig over fru jensen der trækker ud i venstre
bane ved kryds og køre langsommere ned højre bane og derved hygge sig
lidt i trafikken.

Tak. Du er en guttermand. Og super med det lille personlige islæt i
afsluttende sætning. Det gav lidt ekstra fokus på en lidt anden og
mindre saglig vinkel. Perfekt. Det var lige det vi havde brug for.

Max

Fra : Martin Wittrock

Dato : 05-11-07 13:46

> Din kørelærer burde have frataget retten til at undervise, for det er da
> en gang vrøvl han har lært dig der.

Jeg tror sammenhængen er hvis man er ved et lyskryds med to spor. Så giver
det rigtig god mening at man placerer sig i venstre vognbane når højre
fyldes op med busser og andet langsomt-accelererende faretøjer - specielt
når man kan accelerere så let med en MC. Det lærer kørelærerne en, man skal
vide det til den teoretiske prøve og motorsagkyndig forventer også at man
er forudseende nok i trafikken til at skifte til venstre vognbane når der
holder en lastbil i højre.
Ellers skal man til enhver tid tilstræbe at køre i den vognbane længst til
højre som muligt. Skal man dreje til venstre, skal man i god tid skifte til
venstre vognbane.

Det er i hvert fald den hjernevask jeg blev udsat for da jeg tog kørekort.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 05-11-07 17:55

Martin Wittrock <martin-is-afraid-of-sp@m.dk> writes:

> [...]
> venstre vognbane.
>
> Det er i hvert fald den hjernevask jeg blev udsat for da jeg tog kørekort.

Os' mig. Noget af det allerførste, hvor man skal lære at skelne mellem
hurtige og langsomt accelererende køretøjer. (I praksis inderligt
overflødigt i køreundervisningen efter min mening, på niveau med at
dumpe folk for ikke at kunne finde servovæskebeholderen på
køreskolebilen. Hvis folk vil være det længere om at komme over
krydset, så lad dem dog!)

Fra : Hekto

Dato : 09-11-07 11:42

It happens that Max Andersen formulated :

> [...]
> og lastbiler, ladvogne, m.v. i højre.
>
> Så det du skriver om MC er ikke korrekt, medmindre den er

Man skal altid huske at ét er teori ... ét andet
er OVERLEVELSE!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 05-11-07 08:27

> Helt korrekt, men uden jeg har gidet google det, så mener jeg nu også
> der er en bestemmelse om at MC og EU45 skal placere sig midt i vognbanen.

Der er ingen køretøjer, der skal placere sig midt i vognbanen. Alle
skal holde så langt til højre som omstændighederne tillader.

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-11-07 08:33

mbk112@hotmail.com wrote:

> Der er ingen køretøjer, der skal placere sig midt i vognbanen. Alle
> skal holde så langt til højre som omstændighederne tillader.

Jeg er bange for at lovens tekst giver dig ret - men glad for at
politiet generelt anbefaler MC'ister at gøre sig brede - de ønsker ikke
flere dræbte end højst nødvendigt.

Alle der har kørt MC kan se det fornuftige i at de fylder hele banen.

http://www.dkfritidbil.dk/love_regler/faerdsels.htm

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 09-11-07 11:39

Torben Scheel formulated the question :

> [...]
> flere dræbte end højst nødvendigt.
>
> Alle der har kørt MC kan se det fornuftige i at de fylder hele banen.

Og iøvrigt må der kun være ét (1) køretøj i en
vognbane, så pricipielt er det ligegyldigt om man
ligger i højre eller venstre side af vognbanen.
At ligge i venstre side hjælper bare bilisterne
til at holde sig ude af vognbanen når de
overhaler.

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-11-07 11:43

Hekto wrote:
> Og iøvrigt må der kun være ét (1) køretøj i en
> vognbane, så pricipielt er det ligegyldigt om man

Ikke helt rigtigt - man må jo gerne overhale i en vognbane, hvis det kan
ske forsvarligt.

Husk i øvrigt at det skrives til 3 fora - så det er måske på sin plads
at markere at du skriver som MC-kører

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 09-11-07 11:58

It happens that Torben Scheel formulated :

> Ikke helt rigtigt - man må jo gerne overhale i en vognbane, hvis det kan
> ske forsvarligt.
>
> Husk i øvrigt at det skrives til 3 fora - så det er måske på sin plads
> at markere at du skriver som MC-kører

Ja; men kan det det?... ske forsvarligt?

Mnjaaaa ... har da kørt EU45 og kører da både MC
og bil!

I virkeligheden er det størtse problem med en
EU45 at det ikke er en EU60, EU70 eller EU80. Man
kunne også tage skridtet fuldt ud og sige
EU125cc.

I bund og grund er dens tilblivelse noget
politisk makværk.

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-11-07 12:06

Hekto wrote:

> Ja; men kan det det?... ske forsvarligt?

Jada. Ring 4 fra Toms til Hillerødmotorvejen har f.eks. meget brede
vognbaner på mange strækninger. Og en MC der overhaler en scooter
behøver ikke mere end en normal vognbane.

> Mnjaaaa ... har da kørt EU45 og kører da både MC
> og bil!

Jo, men at du vil have køretøjet ud til midterlinien tror jeg ikke du
mener gælder alle tre typer?

> I virkeligheden er det størtse problem med en
> EU45 at det ikke er en EU60, EU70 eller EU80. Man
> kunne også tage skridtet fuldt ud og sige
> EU125cc.

Hmm. Ledsaget af krav om MC-kørekort, så ja.

> I bund og grund er dens tilblivelse noget
> politisk makværk.

Tjoh - men det åbner mulighed for at mange kan komme let og billigt
omkring i byerne - en stor fordel. At de så ikke er velegnede på
landeveje er en anden snak.

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 09-11-07 13:39

Torben Scheel formulated on fredag :

> [...]
>
> Tjoh - men det åbner mulighed for at mange kan komme let og billigt
> omkring i byerne - en stor fordel. At de så ikke er velegnede på

Ja O4 ... de fleste kan simpelthen ikke finde ind
til siden. De lægger sig ude vad midterlinien, i
røven på den forankørende; men tør ikke overhale
alligevel ... så af og til må man noverhale dem
begge for at komme videre! (I know ...
svin!)

MC-kørekort??? Hvorfor??? Med den selvmordsrate
der er på EU45 tvivler jeg på det bliver værre,
bare fordi de lige pludseligt kan følge med
trafikken. Tror næsten det ville bedre
situationen.
De fleste der kører MC glemmer jo lynhurtigt
teorien, og går over til 'praksis'.
Køreuddsannelsen indeholder jo ikke alverden
omkring køreteknik, så jeg tror ikke det batter
nævneværdigt.

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-11-07 13:08

Torben Scheel wrote:
> [...]

Det er nok ikke order "være" der bruges i lovteksten.

> Ikke helt rigtigt - man må jo gerne overhale i en vognbane, hvis det
> kan ske forsvarligt.

Nemlig. Så mon ikke der står "køre" istedet, og et eller andet sted kan man
så læse at der er forskel på at "køre" og at "overhale".
Juristerne skal jo have lidt at give sig til.

/jim

Fra : Klaus R

Dato : 05-11-07 18:30

Følgende er skrevet af mbk112@hotmail.com:

> Der er ingen køretøjer, der skal placere sig midt i vognbanen. Alle
> skal holde så langt til højre som omstændighederne tillader.

faktisk mindes jeg fra dengang da K45'er kom frem at der blev vist klip
i DR's OBS udsendelser for at fremme forståelsen for de nye køretøjer,
og der så man små videoer med en k45 der kørte midt i vognbanen og
holdt til midterlinjen ved venstresving - faktisk som vi gør på MC...
videoerne var dog optaget i byzone og det udgør jo en forskel fra at
køre "på landet"

klaus (har endnu fornøjelsen med K45 tilgode lol)

Fra : brian@groth-knudsen.~

Dato : 05-11-07 13:56

On 5 Nov., 08:26, "mbk...@hotmail.com" <mbk...@hotmail.com> wrote:

> Der er ingen køretøjer, der skal placere sig midt i vognbanen. Alle
> skal holde så langt til højre som omstændighederne tillader.

PRÆCIS!

....Og det er jo lige netop det vi (nogle af os) godt kunne tænke os,
at bilisterne nogen gange huskede!
Jeg ved s.. ikke hvilken lim de bruger i de hvide midterstriber??
Eller er de kraftigt magnetiske??

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-11-07 22:59

Den skal helst ligge på tværs, men vent til der kommer en stor lastbil.
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 04-11-07 21:24

On 4 Nov., 21:13, Martin Wittrock <martin-is-afraid-of...@m.dk> wrote:

> Det er da ALTID ulovligt at overhale ved dobbelt-optrukne linjer???

Nej, ikke hvis du kan bliver indenfor. Fx. må du godt overhale en
cyklist, hvis du kommer i en bil eller MC.

Du plejer måske at blive bag cyklisten ?