El starter "klikker"
Fra : Lars & Jane

Dato : 01-11-07 21:30

Når jeg på min PGO Hot 50, prøver at starte med elstarteren klikker start
rele, er den mon defekt eller kan det være andet der er skyld i det ?
Mvh Lars...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-11-07 21:47

In article <472a373d$0$1958$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>,
"Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> wrote:

> Når jeg på min PGO Hot 50, prøver at starte med elstarteren klikker start
> rele, er den mon defekt eller kan det være andet der er skyld i det ?
> Mvh Lars...

Defekt starter, løs forbindelse eller blot ikk nok strøm på batteri.

Fra : Lars & Jane

Dato : 02-11-07 05:58

> Defekt starter, løs forbindelse eller blot ikk nok strøm på batteri.

Ok, det der undre mig er at det "kun" er periode fejl, kan godt starte eks.
3gange i rap, 4gang "klikker" den, men har den stået 1 time og man prøver
igen, kan man godt være heldig den starter igen ???
Mvh Lars...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-11-07 17:20

> Ok, det der undre mig er at det "kun" er periode fejl, kan godt starte eks.
> 3gange i rap, 4gang "klikker" den, men har den stået 1 time og man prøver
> igen, kan man godt være heldig den starter igen ???

Så tvivler jeg på batteriet.

Det lyder som en løs forbindelse.

/Martin

Fra : Klaus (DK)

Dato : 04-11-07 00:25

Nej, det kan netop være batteriet. Når en akkumulator har tabt pusten,
kan det netop efter en pause have gen-oparbejdet lidt energi. Det lyder
underligt, men er sandt.
Jeg tror at batteriet er ved at være slidt op.
VH
Klaus N

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-11-07 11:30

In article <472d03a2$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"Klaus (DK)" <me@somewhere.in.dk> wrote:

> Nej, det kan netop være batteriet. Når en akkumulator har tabt pusten,
> kan det netop efter en pause have gen-oparbejdet lidt energi. Det lyder
> underligt, men er sandt.

Øh nej. Hvis det er ved, at være færdig så er det netop ved pauser, at
det er mere dødt end lige efter en køretur.

Når man har kørt en tur er der kørt lidt strøm på.. og når man så har
holdt stille i noget tid.. ja så er strømmen feset ud igen pga.
batteriet ikke kan holde på strømmen.

> Jeg tror at batteriet er ved at være slidt op.

Jeg tvivler stadig..

Fra : Lars & Jane

Dato : 06-11-07 05:32

> [...]
>
> Når man har kørt en tur er der kørt lidt strøm på.. og når man så har
> holdt stille i noget tid.. ja så er strømmen feset ud igen pga.

1000 tak for svarende, ( TROR ) jeg har fået lokaliseret problemet til at
være startermotoren der er slidt ( 10 ÅR )
Den bliver ved startforsøg meget varm, hvilket jo så tyder på den for
strøm...
Mvh Lars & Jane...