forsikring
Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 26-10-07 11:35

Jeg har idag købt verdens skønneste nordbakke - syntes jeg :) Vi får hende
16 november.
Og så til spørgsmål, jeg glemte at stille. Skal man have en ansvars
forsikring til sin hest?

V H Gitte

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-10-07 12:04

On Oct 26, 12:35 pm, "Gitte & Thorleif" <fjernmej...@post6.tele.dk>
wrote:
> Jeg har idag købt verdens skønneste nordbakke - syntes jeg :) Vi får hende
> 16 november.
> Og så til spørgsmål, jeg glemte at stille. Skal man have en ansvars
> forsikring til sin hest?

Man skal ikke, men det er en god idé.
Desuden er de tit inkluderet i mange landbrugsforsikringer.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-10-07 12:42

Christian B. Andresen wrote:

> Man skal ikke, men det er en god idé.
> Desuden er de tit inkluderet i mange landbrugsforsikringer.

Mig bekendt er hesten kun ens ansvar hvis man handler (groft)
uforsvarligt. Hvorfor så bruge penge på ansvars forsikringen?

JonB

Fra : taina

Dato : 27-10-07 12:17

wrote:
> [...]
> forsikring til sin hest?

<Man skal ikke, men det er en god idé.
<Desuden er de tit inkluderet i mange landbrugsforsikringer.

Og hvis man ikke har landbrug, så er det inboforsikringen, der dækker, hvis
hesten forårsager skader på andre eller andet. (Ja, det lyder mystisk, men
det er, hvad jeg har fået oplyst fra mit forsikringsselskab). Hvis hesten
har været ordentligt hegnet inde, vil det i forbindelse med for eksempel
trafikulykker med hest være modparten, der hænger på ansvaret. Der har dog
været en del debat om ansvarsforsikring på heste skal gøres til et krav i
forbindelse med trafikuheld på det sidste.

mvh. tina

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 28-10-07 11:48

Tusinde ta for svarende.

V H Gtte

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-10-07 15:13

On Oct 26, 12:41 pm, Jon Bendtsen <no...@example.com> wrote:

> Mig bekendt er hesten kun ens ansvar hvis man handler (groft)
> uforsvarligt. Hvorfor så bruge penge på ansvars forsikringen?

Jeg tror kun det er få hundrede kroner man vil spare, hvis overhovedet
nogen.