råd og vink
Fra : Jacobs

Dato : 24-10-07 16:27

Jeg er ved at lave en varepræsentation i forbindelse med en eksamensopgave
der indgår desuden at man skal lave et fiktivt salgsmøde og på det møde skal
fremlægges 5 produkter disse 5 produkter skal jeg så forsøge at overtale den
fiktive køber til at købe, er der noget den kan hjælpe med råd og vejledning
til hvordan man fortager sådan et salgsmøde hvordan gør man, hvad skal man
fokusere på så jeg vil høreo m der er nogen der har nogle ideer

Lars

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 24-10-07 22:02

Jacobs wrote:
> [...]
> man fortager sådan et salgsmøde hvordan gør man, hvad skal man
> fokusere på så jeg vil høreo m der er nogen der har nogle ideer

Sælgerkursus?

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 25-10-07 10:24

Jacobs wrote:
> [...]
> man fortager sådan et salgsmøde hvordan gør man, hvad skal man
> fokusere på så jeg vil høreo m der er nogen der har nogle ideer

Hvis det er en del af eksamensopgaven, har der vel osse været undervist i
det, på det fag, du skal til eksamen i?

Ebbe

Fra : Knud

Dato : 25-10-07 12:37

> Hvis det er en del af eksamensopgaven, har der vel osse været
undervist i
> det, på det fag, du skal til eksamen i?

Selvom der har været undervist i det, er det vel ikke forbudt at søge
ekstra information fra den virkelige verden?

Lars: Det vil i hvert fald være mest naturligt, at du har produkterne
med, der forsøges solgt, sammen med nogle brochurer, hvor kunden kan se
både produkterne og varenumre med priser.

Du skal også huske, at et godt møde tager udgangspunkt i de første 20
sekunder, de første 20 skridt og de første 20 ord. Det er altså den
indledende fase, der kan afgøre hele handlen, så hvis du vil gøre et
godt indtryk, så sørg for at være opmærksom helt i begyndelsen. Smil,
vær imødekommende, giv hånd og ikke mindst velklædt.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvilke produkter der er tale om, men det
vil nok også være en rigtig god idé, hvis du kan vise nogle billeder,
hvor produkterne bruges, i hvilken sammenhæng de bruges og så videre.

Husk at fremhæve alle de gode ting ved produkterne, og hvis dine mulige
kunder stiller spørgsmål, så vær forberedt, så kan svare bedst muligt.

Du må have held og lykke med opgaven.

Venlig hilsen

Knud