Fejlsøgning på pocketbike
Fra : Per

Dato : 21-10-07 20:34

Hej
Jeg har været så heldig at finde en pockedbike på vores lokale
genbrugsstation. Det har nu kostet en hel dag/aften uden at få motoren i
gang. En hyggelig dag sammen med min 13 årige søn. Jeg kan på udstødning og
hjul se at den engang har virket.
Håber at der er en der kan give mig (og min søn) et hint til hvorledes vi
kommer videre.
1. Vi har renset tændrør. Der er gnist på dette.
2. Vi har blæst "benzin/diesel start" ind i indsugningen (afmonteret
luftfilter). Motor kører i ca. 2 sek. Der er meget høj hastighed på denne.
3. Da motor kunne starte med "benzin/diesel start" i indsugningen var det
vores teori at der ikke kom benzin i gennem karburatoren. Vi har derfor
adskilt denne og renset denne. Desværre uden held. Der er fortsat ikke liv i
motoren.
Karburator er monteret direkte på motorblokken (ikke på cylinderen).

Skal vi fortsætte fejlsøgning på karburatoren?
Jeg kan ikke finde strålespidsen (da jeg var ung var den af messing og
tydelig). Hvor kommer benzinen ind? Er det gennem rør/nål som er i
forbindelse med flyderen?
Kan der være en fejl i selve motoren, som gør at der ikke bliver tilført
benzin?

Er der et par gode hints?

/Per

Fra : kim jacobsen

Dato : 22-10-07 18:01

der hvor du slukker og tænder for benzinen er der en gummi vebran prøv at
løsne den lidt eller bor større huller i gummiet har haft samme problem og
det var denne tænd/sluk benzin hanen?
mvh kim

Fra : Per

Dato : 22-10-07 19:12

Hej Alle

En af min kollegaer havde koden til at løse problemet. Eneste problem var at
benzinen var for gammel (hvilket ikke virker på en 2t motor). En tur på den
lokale benzintank og en udskiftning af benzinen inkl. den i karburatoren gav
forskellen.

Første ryk med frisk benzin, gav en dejlig hidsig motorlyd fra pocketbiken.

Et sjovt men farligt stykke legetøj.

/Per