Upræcis riffel
Fra : Morsing

Dato : 22-10-07 23:53

Hej gruppe

Jeg har nyligt anskaffet mig en riffel og efter et par gange på skydebanen,
kunne jeg godt bruge noget mere hjælp til at få riflen eller skytten
"kalibreret"

Er der nogen, der kender en god våbensmed, bøssemager, riffelinstruktør på
Nordsjælland, som man kan lave en aftale med og sikre at denne i øvrigt ret
fornuftige riffel igen kommer til skyde, hvor skytten sigten?

På forhånd tak for hjælpen, Martin

Fra : Tau

Dato : 23-10-07 06:56

"Morsing" <martinSLET@morsing.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ret
> fornuftige riffel igen kommer til skyde, hvor skytten sigten?

Det du skal alleførst er at sikre dig at riflen fungerer optimalt. Glem alt
om at du lige har hentet den hos en jagtforretning og derfor bør den kunne
skyde i plet.
Nu kunne det være interesant at høre lidt om hvilken riffel du har fået, da
det kan fortælle lidt om fejlen og hvilken kikkert sidder der på, da det tit
kan være fejlkilden.
Hvad oplever du når du skyder? rammer det første skud hvorefter de andre
bliver upræsise. Klemmer dit forskæfte på piben? således at når den bliver
varm presser den endnu mere på forskæftet.
Hvis du er medlem af danmarks jægerforbund kan du finde din lokalforening og
kontakte den riffelsagkyndige i foreningen og tage en snak med ham.
Du kan evt. gå ind på www.a-o-j.dk (Aalborg og omegns jagtforening) se
under riffelskydning og derefter under gode råd. Der kan du få mange svar på
dine spørgsmål.
Du må også gerne kontakte mig, Min adresse står under riffelinstruktører.

Med venlig hilsen
Poul Jacobsen

Fra : Clas Lau

Dato : 25-10-07 23:08

Inde på

www.jagtformidling.dk

er det er par stykker som har en del forstand på rifler og riffelskydning.
Du vil blive godt modtaget og jeg er sikker på at de kan hjælpe dig igennem
dine problemer...

Mvh

-Clas-