Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
3Dmark 06 score 8800gts meget lav
Fra : Alex Jørgensen

Dato : 22-10-07 21:13

Hej.
Jeg har lige kørt en benchmark
1680x1080
Anti-Aliasing : 8
Anti-Aliasing Quality 2
Texture Filtering : 16
VS profile 3_0
PS profil 3_0

Resten er Default

har fået en utrolig lav scorer. 4000

Amd 170opteron X2 clocket til 2600mhz
Nvidia 8800GTS driver 162,18
Asus A8N-sli Nforce 4 driver Nforce 6,86
2gb 3500 kingston HyberX 433 mhz

hvad kan der være galt ??????

Mvh Alex

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-10-07 22:52

Alex Jørgensen wrote:

> hvad kan der være galt ??????

Det er svært at sige. Hvad får du i framerate i et spil?

Jesper Poulsen

Fra : SKOVTROLD99

Dato : 22-10-07 23:37

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 00:21

SKOVTROLD99 wrote:
> Elendig cpu

Nu er det jo en grafiktest som er hårdt afhængig af det kort og hans cpu
er ikke så 'elendig' at det burde give så lav en score.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 23-10-07 04:21

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i meddelelsen

> Nu er det jo en grafiktest som er hårdt afhængig af det kort og hans cpu
> er ikke så 'elendig' at det burde give så lav en score.

Tja, 2006 udgaven bruger altså en del af CPU'en til tests.. så resultatet
vil afhænge en god del af CPU'en også.
Det bedste billede af et grafikkorts ydelse fåes stadig af 2005 udgaven.
Men man bør huske på at det kun er en benchmark, den faktiske ydelse ses
bedst i et spil.

Mvh
Benjamin

Fra : Morten Wartou

Dato : 23-10-07 09:11

"Alex Jørgensen" <alex_j@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Amd 170opteron X2 clocket til 2600mhz
> Nvidia 8800GTS driver 162,18
> Asus A8N-sli Nforce 4 driver Nforce 6,86

Det er godt nok meget lavt - jeg får over 11000 med 8800GTS 320MB og en
Q6600 overclocked til 3,2 GHz. Grafikkortet er dog også overclocked, men det
er jo ikke deri forskellen ligger. Jeg var ude for noget lignende med mit
gamle bundkort, som meget praktisk var det samme som du har. :) Jeg tror dit
grafikkort kører x1 på bussen - prøv at hente CPU-Z på
http://www.softpedia.com/progDownload/CPU-Z-Download-6980.html og se under
mainboard, graphics interface, link width. Hvis der står x1, bør du prøve at
smide grafikkortet over i den anden PCI-Express port. Jeg kan ikke helt
huske hvordan det fungerer, men det er noget med at den øverste kører x16
som standard, den nederste kun 1x. Hvis man sætter SLI-"donglen" til at køre
tokortskonfiguration, kører både den øverste og nederste x8. Jeg var nødt
til at sætte dem begge til x8 på det gamle kort, da jeg havde en passiv
chipsetkøler der gjorde at jeg ikke kunne have grafikkortet i den øverste
port.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Alex Jørgensen

Dato : 23-10-07 15:23

Den køre 16x og den sider også i den øverste port

Fra : Morten Wartou

Dato : 23-10-07 16:13

Åh... Ser lige... Du kører ikke med "standard"-indstillinger i 3D Mark -
hvad giver den, hvis du bare kører helt rent standard? Jeg har kun
demoudgaven, og der kan benchmarken kun køres på een måde: 1280x1024, aa
none, filtering: optimal: vs: 3, PS:3. Prøv det, og giv os et tal. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Alex Jørgensen

Dato : 23-10-07 17:27

så er det sket 8300 i en default test (lod mærke til at jeg havde en utrolig
lav FPS i cpu testen (cpu score 1930)) ved ikke om det har en stor betyning
på problemet
Feuture tests og Batch size test var fravalt.....

Fra : Hans

Dato : 23-10-07 18:09

Alex Jørgensen wrote:
> [...]
> en stor betyning på problemet
> Feuture tests og Batch size test var fravalt.....

CPU'en har en del at sige på det samlede resultat.

Du kan sammenligne dine tal her:

http://kvik.org/fotos/3dmark6.jpg

Mit system er:

Intel Core 2 Quad Q6600
Asus EN8800 GTS 320 MB
Abit IP35 Pro
4 GB DDR2-800
Win XP x64

Hans

Fra : Morten Wartou

Dato : 24-10-07 08:02

Man får altid en meget lav FPS i CPU-testen, med mindre man har en 200 GHz
maskine, og de er ikke så udbredt endnu. :) 8.300 tror jeg er fornuftigt
nok - jeg havde under 10.000 før jeg overclockede grafikkortet, og min CPU
giver nok lidt bedre CPU-testværdier (man kan vistnok ikke se disse værdier
når man kun har demoversionen af 3DMark06).

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Alex Jørgensen

Dato : 24-10-07 14:35

okay.
Men mangee tak for hjælpen
Mvh Alex

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-10-07 15:43

"Alex Jørgensen" <alex_j@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg har lige kørt en benchmark
> 1680x1080
> Anti-Aliasing : 8
> Anti-Aliasing Quality 2

Jeg kender ikke rigtigt noget til programmet, men i spil ville en AA-setting
på 8 tære temmelig meget på kræfterne. Men ovennævnte AntiAliasing setting
skal måske forstås på en anden måde? Er det programmets default settings?

Fra : Alex Jørgensen

Dato : 23-10-07 17:30

nej det er ikke default settings. det testens hårdeste bench.
default giver 8300 i score