Mistænkelig mail fra "Skype"
Fra : Ralle

Dato : 22-10-07 19:27

Hej Gruppe
Jeg har netop modtaget en mail fra "Skype" hvor der i emnefeltet står:
mit brugernavn til Skype og download a new version of Skype. Jeg mener
ikke at jeg før har fået besked om opdateringer til Skype via mail.Når
jeg åbner Skype og den vej checker for opdateringer, fortæller den mig
at jeg allerede har den nyeste version installeret. Er det noget snavs,
eller kan jeg rolig åbne mailen?

Ralle

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-10-07 19:32

On Mon, 22 Oct 2007 20:27:13 +0200, Ralle <dengamlehave@mail.dk>
wrote:

> [...]
>jeg åbner Skype og den vej checker for opdateringer, fortæller den mig
>at jeg allerede har den nyeste version installeret. Er det noget snavs,

Du har ingen grund til ikke at slette mailen.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Per Hansen

Dato : 23-10-07 14:55

Peter Brodersen <usenet2007@ter.dk> mentioned this

> Du har ingen grund til ikke at slette mailen.

Sikker ?
Der er mange scammere der anvender den "vi har lige en opdatering" metode
og bare banker dem afsted til em masse modtagere i håb om at de rammer
nogen der bruger den software at de forsøger på at misbruge til deres scam.
Den slags scam forsøg får jeg mindt 15 af om ugen på min Yahoo konto.

--
Per Hansen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-10-07 15:22

On Tue, 23 Oct 2007 13:54:38 GMT, Per Hansen
<onoman99****opoetikon@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>nogen der bruger den software at de forsøger på at misbruge til deres scam.
>Den slags scam forsøg får jeg mindt 15 af om ugen på min Yahoo konto.

Yep, præcis. Derfor har han *ingen* grund til *ikke* at slette mailen

Og igen, at tjekke via Skype selv - altså på programmets egne
præmisser, og ikke fx via en vedhæftet fil eller et falskt link - er
jo fin praksis, hvis man alligevel kommer i tvivl.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Per Hansen

Dato : 23-10-07 18:16

> [...]

> præmisser, og ikke fx via en vedhæftet fil eller et falskt link - er
> jo fin praksis, hvis man alligevel kommer i tvivl.

Ach sooo: Playing with words

--
Per Hansen