Er IP-adressen = Navn, adresse, telefonnum~
Fra : Jørn

Dato : 21-10-07 11:01

Hej Sikkerhedsgruppe.
Jeg føler mig ikke truet - Men syntes alligevel det er interessant hvad min
IP adresse fortæller
www.ip-adresse.com
Hvilken browser, styresystem m.m. og et luftfoto, som ændrer sig efter om
jeg et direkte på modem eller bruger ruter.

Er lokaliseret i Hvissinge, Vallensbæk, Herlev, Taastrup, Roskilde og senest
i Avedøre Holme.
(Og jeg bor i området mellem København og Roskilde)

Men kan man, hvis man studerer nærmere og har det rette program, eller er
medlem af Ripe NCC, Whois IP2 location finde navn og e-mail?

MvH Jørn

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-10-07 11:04

Jørn <Jorn@Ny-Post.invalid> skrev 2007-10-21:
> Men kan man, hvis man studerer nærmere og har det rette program, eller er
> medlem af Ripe NCC, Whois IP2 location finde navn og e-mail?

De eneste der kan omsætte IP til navn osv er din internet udbyder.

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!

Fra : Jørn

Dato : 21-10-07 11:15

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i meddelelsen

> De eneste der kan omsætte IP til navn osv er din internet udbyder.

Ja? - Det må de da gerne...
Skrev trykfejl på link - det skulle være http://www.ip-adress.com/
MvH Jørn

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 21-10-07 11:37

Hejsa

>Skrev trykfejl på link - det skulle være http://www.ip-adress.com/

Flot - den skriver jeg er i Tranbjerg Jylland - men jeg er nu altså
i Hillerød !!

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Jørn

Dato : 21-10-07 12:11

"www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk"
<infoFJERN@netinkFJERN.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa

> Flot - den skriver jeg er i Tranbjerg Jylland - men jeg er nu altså
> i Hillerød !!

Det må jeg sige ! Ja, dér er jo forskel på geografien ..
På mig passer det faktisk nogenlunde - Men det er måske fordi
internetudbyderen bor i samme by som mig.
Og min Ruter er fra et firma meget tæt på.
Og på et af billederne peger den røde pil næsten på mit hus. Never Mind.

Fra : Per Hansen

Dato : 21-10-07 14:48

www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk
<infoFJERN@netinkFJERN.dk> mentioned this

> Hejsa

> Flot - den skriver jeg er i Tranbjerg Jylland - men jeg er nu altså
> i Hillerød !!

Hvis man skal hoppe på hvad den site påstår med dens kort, så skulle
jeg bo i et meget lukrativt kvater med udblik til Kongens Have (Odense).
Det er kun at skyde godt 15km ved siden af.

--
Per Hansen

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-10-07 11:46

Jørn <Jorn@Ny-Post.invalid> skrev 2007-10-21:

> "Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i meddelelsen

> Ja? - Det må de da gerne...

Det besvare da dit spørgsmål?

Fra : Jørn

Dato : 21-10-07 12:00

> Det besvare da dit spørgsmål?

Ja, det gør det, Martin - TAK ! (Og fint at ingen skumle personer kan finde
mit efternavn ud fra IP adressen!!)
For så kan de også få min adresse, som jeg selv har skrevet til nogle
nyhedsgrupper og Fora, som signatur -
med e-mail og så videre ... Google og andre viser "alt". (også mine dumme
spørgsmål, desværre)
MvH Jørn

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-10-07 13:15

Jørn wrote:
> (Og fint at ingen skumle personer kan
> finde mit efternavn ud fra IP adressen!!)

"Skumle personer" kan ikke.

Din udbyder kan identificere dig, men gør det kun, hvis potitiet står
med en dommerkendelse, så hvis du ikke bruger din forbindelse til noget
snavs såsom distribution af piratkopier, børneporno eller lign., så kan
du vare rimelig sikker på at du er helt privat, hvis du ønsker det......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jørn

Dato : 21-10-07 13:33

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> såsom distribution af piratkopier, børneporno eller lign., så kan du vare
> rimelig sikker på at du er helt privat, hvis du ønsker det......

Nææh - Ikke disse ting - Mest Surf og dumme spørgsmål
MvH Jørn

Fra : Kent Friis

Dato : 21-10-07 17:32

Den Sun, 21 Oct 2007 13:00:14 +0200 skrev Jørn:

> [...]
> nyhedsgrupper og Fora, som signatur -
> med e-mail og så videre ... Google og andre viser "alt". (også mine dumme

Øhm, hvis du selv har postet din adresse i en nyhedsgruppe, så kan folk
også finde den (hvis de prøver ihærdigt nok). Og derfra er der ofte
ikke længere end www.krak.dk til et efternavn.

Mvh
Kent

Fra : Jørn

Dato : 21-10-07 18:43

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Øhm, hvis du selv har postet din adresse i en nyhedsgruppe, så kan folk
> også finde den (hvis de prøver ihærdigt nok). Og derfra er der ofte
> ikke længere end www.krak.dk til et efternavn.

Hov - Jeg skrev vist noget vrøvl -
Har kun skrevet mit navn Jørn "Naivsen" samt min e-mail adresse
Jorn.Naivsen@Kabelmail.dk til et par nyhedsgrupper.
Ikke adressen - Men den kan man så se når man søger på mit navn eller e-mail
adresse - Fordi jeg har skrevet til Humlebæk Online om en plakat,
hvor jeg skrev adressen. Og Mac i Norge. (Hvilket er lige meget - det er
mere et princip spørgsmål)
Har også oplevet at havnet helt andre steder end der hvor jeg oprindeligt
stillede spørgsmål.
F.eks. 2 steder på Kandu.dk (Som jeg aldrig havde skrevet til) Mit spørgsmål
var stillet til dk.edb.system.ms-windows. (Om Skrifter)
Har forgæves prøvet få at få det fjernet fra Kandu.dk - Fik aldrig et svar.
(Der står ingenting af betydning for nogen! - Det var mest for at prøve om
det kunne lade sig gøre at fjerne det - Og det lykkedes altså ikke)
Fik efter en del tovtrækkeri www.gatago.org til at fjerne 2 dumme spørgsmål
(Men fik aldrig svar på hvorfor jeg var kommet på deres side, som jeg heller
ikke havde skrivet til, nogensinde)

Never mind ! - Det var også mere om IP adressen.

MvH Jørn

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-07 19:13

Jørn wrote:
> [...]

Den burde du nu heller ikke ha' skrevet her Der er en ivrig
mail-harvesting i snart sagt alle grupper.

mvh Ebbe

Fra : Kent Friis

Dato : 21-10-07 20:36

Den Sun, 21 Oct 2007 19:43:03 +0200 skrev Jørn:

> [...]
> adresse - Fordi jeg har skrevet til Humlebæk Online om en plakat,
> hvor jeg skrev adressen. Og Mac i Norge. (Hvilket er lige meget - det er

Ja så er adressen jo til at finde, så hvis man er villig til at bruge
tid nok på det, kan man nok finde både det og efternavnet.

> [...]
> F.eks. 2 steder på Kandu.dk (Som jeg aldrig havde skrevet til) Mit spørgsmål
> var stillet til dk.edb.system.ms-windows. (Om Skrifter)

Kandu.dk er en form for web-baseret nyhedsgruppe-adgang.

Mvh
Kent

Fra : Jens G

Dato : 21-10-07 12:24

On Sun, 21 Oct 2007 12:15:10 +0200, Jørn <Jorn@Ny-Post.invalid> wrote:

>Ja? - Det må de da gerne...
>Skrev trykfejl på link - det skulle være http://www.ip-adress.com/

Meget sjovt.
Jeg får at vide at jeg er i Værløse.
Kigger man så på kortet, peger pilen på et industrikvarter i Ballerup.
Faktisk bor jeg i Ballerup, og noget på Værløse end på pilen.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 21-10-07 13:15

Jens G <nospam061106@kabelmail.dk> wrote:

>Meget sjovt.

Det ved jeg så ikke om jeg vil kalde det - Randers er rigtig, men jeg er ikke
nået til Østre Kirkegård endnu....

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 21-10-07 14:25

On Sun, 21 Oct 2007 14:15:28 +0200, Ove Kjeldgaard <n3ws@hiker.dk>
wrote:

>Det ved jeg så ikke om jeg vil kalde det - Randers er rigtig, men jeg er ikke
>nået til Østre Kirkegård endnu....

Jeg tror den peger samme sted for alle i Randers (mig inklusive), men
kedeligt er det at Randers er flyttet til Århus, når man vil se det
store kort (Randers in Arhus).

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-10-07 22:39

Jørn <Jorn@Ny-Post.invalid> wrote:

<snip>

> Skrev trykfejl på link - det skulle være http://www.ip-adress.com/

Pudsigt de ikke kan stave til adresse på engelsk eller dansk.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-10-07 02:55

On Sun, 21 Oct 2007 12:15:10 +0200, Jørn <Jorn@Ny-Post.invalid> wrote:

> Skrev trykfejl på link - det skulle være http://www.ip-adress.com/

Den siger jeg er i Oklahoma, OK, men jeg er faktisk i San Jose, CA.
Hvad siger det dig?

-A

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 21-10-07 13:06

Jørn <Jorn@Ny-Post.invalid> wrote in

> Hej Sikkerhedsgruppe.
> Jeg føler mig ikke truet - Men syntes alligevel det er interessant
> hvad min IP adresse fortæller

Hvis jeg nu ville have mest mulig info om dig (eller den som bruger din IP
adresse), så ville jeg søge efter din adresse i andre sammenhænge.

Nogle debatfora viser f.eks. IP nummer. Og nyhedsgrupper. Her kan man måske
finde en E-mail adresse. Og så kan man søge efter den.... på den måde kan
man grave løs i de lagrede data hvis man har et udgangspunkt.

Fra : Jørn

Dato : 21-10-07 13:47

"Niels Kristian Jensen" <nkj@internetDYTgruppen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> finde en E-mail adresse. Og så kan man søge efter den.... på den måde kan
> man grave løs i de lagrede data hvis man har et udgangspunkt.

Ja ? Det er kun min kone og jeg som bruger den IP så vidt jeg da ved -
Da vi har en ruter,
Jooo - I forskellige nyhedsgrupper og Fora kan man finde mit navn og e-mail,
fordi jeg selv oplyste om det i signaturen.
Men man kan kun se mine dumme spørgsmål - Og det er slemt nok endda !
+ en email, som jeg måtte ændre på grund af spam fra migselv.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 21-10-07 13:27

On Sun, 2007-10-21 at 14:14 +0200, Jan Vestergaard wrote:

> [...]
> snavs såsom distribution af piratkopier, børneporno eller lign., så kan
> du vare rimelig sikker på at du er helt privat, hvis du ønsker det......

Det er rigtigt nok hvis man ringer og spørger om man kan få adresse og
navn udfra en IP adresse.

Men hvis man omformulere spørgsmålet til:

Min ADSL forbindelse virker, der er link og jeg kan se på lampen der
kommer pakker ind. Fra min PC kan se pakkerne er til andre IP adresser
end mine. Har i ændret min IP opsæning? Senere kan samtalen drejes til
"Er du sikker på du kikker på den rigtige konfiguration? Hvad er
adressen?"

Det sker flere gange når man fejlmelder en lini, at man får oplysninger
en tilfældig der ringer ind ikke bør få.

Hvis du vil være anonym kan du fx bruge tor.

Fra : Jørn

Dato : 21-10-07 13:36

"Christian E. Lysel" <christian@example.net> skrev i meddelelsen

> [...]

en tilfældig der ringer ind ikke bør få.

Hvis du vil være anonym kan du fx bruge tor.

Jeg har ikke brug for at være anonym - Det er vist også for sent nu

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 21-10-07 18:52

=?iso-8859-1?B?Svhybg==?= <Jorn@Ny-Post.invalid> writes:

>Hvilken browser, styresystem m.m. og et luftfoto, som ændrer sig efter om
>jeg et direkte på modem eller bruger ruter.

Den rammer godt 400 km forkert på min adresse

Jeg bor nord for København, men den vil have mig til at bo syd
for Aalborg.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jørn

Dato : 21-10-07 19:30

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i meddelelsen

> Den rammer godt 400 km forkert på min adresse

Ja - Det var jo godt ramt !

> Jeg bor nord for København, men den vil have mig til at bo syd
> for Aalborg.

Mener også det er Ruteren eller Internetudbyderen man kan se den røde pil
på.
(Jeg bor 10 minnutters gang fra min)
Telia Stofa holder vist til i Aalborg ...

MvH Jørn