Star Wars RPG.
Fra : Brian Alexandersen

Dato : 14-10-07 08:53

Hej.

Jeg vil høre om der er nogle der stadig spiller det originale Star Wars
RPG ???

Er der evt nogle GM i Sønderjylland (Sønderborg) området.

Og i så tilfælde hvad er forskellen fra det til det nyere Star Wars -
Saga Edition???
--
Med venlige hilsen
   Brian Alexandersen

This message is written in 100% recycled electrons.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 14-10-07 10:42

Brian Alexandersen wrote:
> [...]

> Er der evt nogle GM i Sønderjylland (Sønderborg) området.
>
> Og i så tilfælde hvad er forskellen fra det til det nyere Star Wars -

Stor.

Såvidt jeg ved findes der tre forskellige Star Wars-regelsæt.

Først kom et d6-baseret system fra West End Games (WEG), der findes i
vistnok 3 forskellige editions.

Så blev licensen pludselig for dyr (noget med at der skulle laves nogle
nye film), og så købte Wizards of the Coast den, og udgav en d20-version
der såvidt jeg husker fik meget skældud på grund af implementationsfejl.
Der kom derfor hurtigt en revised edition. Begge udgaver skulle dog
minde meget om D&D 3rd Edition i regelstrukturen.

Nu er der så kommet en helt ny udgave, stadig d20 men strukturmæssigt
noget forskellig fra D&D3: Den såkaldte Saga Edition. Den nye Dungeons &
Dragons 4th edition vil være bygget op på lidt samme måde ("ret
saga-agtig"), dog med nogle undtagelser.

Du kan finde en masse gratis anmeldelser på < http://www.rpg.net >.
Meget ofte kan man være heldig at finde præcis samme regelsæt anmeldt af
3-4 forskellige personer.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-10-07 16:12

Brian Alexandersen wrote:

> Er der evt nogle GM i Sønderjylland (Sønderborg) området.

Jeg er med på et spil, hvis der findes en GM.

Jesper Poulsen